Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
Ojojoj!!!
Det där trodde jag aldrig att det skulle gå... Jag är vansinnigt imponerad!
Inte bara av resultatet, utan envisheten och viljan att prova trots allt.

Sett till sammanhanget i stort borde tändningslåset vara en hyfsat enkel sak. Nytt kontaktstycke, och löda(!) ihop det med bilens originalkablage.
Det vore ju ännu häftigare om man kan byta även mittkonsolen och slippa den gamla stereon helt, men det lär bli tufft att få databussarna att fungera...
av loben
Otroligt. Man får ju direkt ont i magen av den mittersta bilden i det långa inlägget. Mycket imponerande!
av ZMGD
Schmoyoho skrev:Är imponerad att du genomförde det och fick till det, bara för sakens skull. Lite mysko kombination med nya brädan och gamla mittkonsollen bara men det är väl bara jag som är ovan. Tummen upp :-)-)
Tack! Jag gillar att göra saker inte andra prövat, blir lite mer utmaning då! :)
Haha ja de är lite udda men man vänjer sig snabbt ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av ZMGD
Rillee skrev:Grymt men nu måste du byta glaset på radio delen också, kan ju inte ha en spricka när resten är så fint
Tack så mycket!
Ja jag ska fixa det, kåpan till knappen ovanför cd-knappen försvann också i den här operationen, men de ska också fixas! :)

av ZMGD
MarcusJ skrev:Ojojoj!!!
Det där trodde jag aldrig att det skulle gå... Jag är vansinnigt imponerad!
Inte bara av resultatet, utan envisheten och viljan att prova trots allt.

Sett till sammanhanget i stort borde tändningslåset vara en hyfsat enkel sak. Nytt kontaktstycke, och löda(!) ihop det med bilens originalkablage.
Det vore ju ännu häftigare om man kan byta även mittkonsolen och slippa den gamla stereon helt, men det lär bli tufft att få databussarna att fungera...
Tack!
Jag är nästan själv imponerad eftersom tålamod sällan räcker så långt! :P

Tändningslåset borde inte vara så hemskt sålänge jag får tid över bara :)
Ville även dra in nya konsollen, men konstaterade dessvärre att de blir väldigt svårt eftersom programmvarorna skiljer, så det får nån annan eller sig in på!

av ZMGD
loben skrev:Otroligt. Man får ju direkt ont i magen av den mittersta bilden i det långa inlägget. Mycket imponerande!
Tack!
Ja de var när jag tog den bilden jag stod och tänkte för mig själv "vad Fan har jag gett mig in på" haha!

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]

Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]