NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Spegel i solskyddet borde vara enkelt. Antingen någon sådan här: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000034942/
eller försöka med ett solskydd från en annan bil. Jag har en V70 och där är det både spegel och belysning i solskyddet. Men mät först att det är samma storlek och fästen innan du börjar skruva loss något.
Volymknappar i ratten är nog betydligt svårare. En bilradio i en modern bil är ju inte vad det en gång var "på den gamla goda tiden". Men för säkerhets skull, kolla om det gick att beställa så från början vid leveransen. I så fall har du kanske en minimal chans att det går att eftermontera i din bil. Bered dig på att det blir kostsamt om det överhuvudtaget går.
Användarvisningsbild
av grillchips
Vinge är snudd på ett måste på V50. Se däremot till att plocka en originalvinge, finns nån eftermarknadsvinge som pekar lite uppåt och ser för jävlig ut monterad. Följer inte en enda linje på bilen.

Originalfälgar, beror lite på budget och storlek, men 17" Serapis eller Spider är kanonsnygga på V50. Även Cratus är en stilren fälg som dessutom dyker upp lite oftare än de andra på exempelvis Blocket.
Belysta meke-upspeglar köps från en annan V50/S40n/C30 på skroten eller bildelsbasen, det är framdragen el, ligger en fastklistrad kabel i takmattan till vardera sidan, tror du ska ha från en 2004-2007 årsmodell, jämför på bildelsbasen om det är samma kablage

Rattknappar är det samma fördraget och inget annat än själva delen behövs, passar från alla V50/S40n/C30 och C70n oavsett årsmodell. Nedan ser du länk till manualer, de kan användas för att byta till rattknappar där man kan ta bort airbagen för att komma åt, själv tog jag en liten spårmejsel först bakom i ovankant sedan samma på undersidan, ungefär som att man typ skulle begå harakiri med spårmejseln.

För just dessa två sakerna betalade jag max 100 kr på en självplockskrot

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil (övriga modeller)
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten skriva t.ex. "ratt, läder"

Andra trevliga saker att skaffa enligt mig är aut. avbländande inre backspegel, ta isf en från en 2007:a, de har den nyaste spegeln men med det "gamla" kablaget. Stereorattar med kromkant från en 2008:a eller nyare, ett trevligt lyft för interiören (har säkert en uppsättning att sälja). Kromlampor i alla blinkers samt kanske ett 12v-uttag i bagaget (har säkert liggandes). Men ja vinge är absolut trevligt

Jag hade samma utrustning som din men kunde inte hålla fingrarna i styr när jag hade några kilometer till en självplock, se garagetråden nedan

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]

Kolla så luftningsskruven på brän[…]

Kan inte säga att de lyckas verifiera nå[…]