Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kebabpizza
morre73 skrev:Hej,
Jag har två Volvos, en XC60 -09 och en S40 -00.
Jag har VIDA 2014D installerat på datorn, kanonbra när jag skulle byta kamrem på S40:n!
Nu tänkte jag beställa DICE också då jag har lite felkoder som dyker upp ibland på S40:n.
Men i VIDA så är "DIAGNOSTICS"-tabben gråad när jag har valt S40:n, inte när jag valt XC60:n.
Varför är det så? Kommer jag att ha nån nytta av DICE till S40:n?

Tack på förhand.
Har du valt transmission? (Manuell / Automat)
Annars kan du inte komma vidare.
av morre73
kebabpizza skrev:
morre73 skrev:Hej,
Jag har två Volvos, en XC60 -09 och en S40 -00.
Jag har VIDA 2014D installerat på datorn, kanonbra när jag skulle byta kamrem på S40:n!
Nu tänkte jag beställa DICE också då jag har lite felkoder som dyker upp ibland på S40:n.
Men i VIDA så är "DIAGNOSTICS"-tabben gråad när jag har valt S40:n, inte när jag valt XC60:n.
Varför är det så? Kommer jag att ha nån nytta av DICE till S40:n?

Tack på förhand.
Har du valt transmission? (Manuell / Automat)
Annars kan du inte komma vidare.
Ah! Se på fan!
Tackar!
av andersuw
Derank skrev:Det är ingen skillnad på dice kopiorna, det är en nys det där med grön PCB och allt vad folk inbillar sig. Enda skillnaden är drivrutinerna.
Drivrutinerna är olika just därför att hårdvaran är olika. Så något nys är det inte fråga om.
av kniifen
kniifen skrev:Har beställt en jag med nu. Bara att vänta. Blev den här. http://www.aliexpress.com/item/Highly-R ... .56.aEf1d1
Har inte dykt upp än. Åker bara runt i Kina enligt spårningen. Bild Får vänta ett tag till. Läste någon stans att någon som fick den efter 10 dagar med China mail. Dubbel kollade min adress och allt ser ju bra ut där.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
av Fred
Ibland kan det ta galet lång tid om man använder sig av China Post. En helt annan grej jag köpte på AliExpress tog tre (3!) månader att komma... :roll:
av Torparn12
Har suttit och lekt lite med Vida men förstår inte hur jag ska göra för att radera felkoder? Vidare har jag inte hittat var man tex ställer om temperaturen på rövgrillen, kan någon visa mig rätt väg?
av Schmoyoho
Felkoder är under någon flik på sidan där du kollar felkoder, minns inte. Finns en knapp längst ner för att radera alla felkoder för en viss styrenhet och en annan knapp för att radera samtliga felkoder. Rövgrillstemperaturen är på min bil under CEM någonstans, under bilkommunikation. Typ programmerade värden eller avancerat.
av Torparn12
Tackar men hittar inte radera felkoder, att det ska vara så svårt att hitta det. Rövgrillen hittade jag nu.
  • 1
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 241

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]