Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Börjar få slut på idéer nu. Droppar ganska duktigt med vatten från kupefläktsburken. Det är vatten i den. Tömde för någon månad sedan, plus att luftintaget under vindrutan tätades med silikon plus ett litet tak av en plastdunk för att undvika att vatten kom in den vägen. Sedan var det torrt i en månad.
Nu började det komma igen, men på förarsidan. Tänkte först dräneringsröret som går från kodens(?) behållaren från AC kanske var igengeggad, men det var det inte. Däremot, när jag tog bort den så rann det ändå ut cirka en liter vatten. Men vatten läcker överallt ifrån, över kondenshhållaren, på passagerarsidan ovanifrån kupefilterhållaren samt även vätska i kupefilterhållaren. Dräneringsslangen från kupefläkten är ren, inget smuts i vägen. Dräneringsröret under bilen droppar när bilen står parkerad.

Vattner luktar eller smakar varken glykol eller något annat, varför jag tänker på kondens. Vet ej hur jag ska gå vidare..... Tacksammast för något förslag.
Antar att det handlar om S60 2008 som står i din signatur?

Vet inte hur S60 ser ut exakt, men har du tagit bort plasten i torkardiket, för att kolla luckan till CEM-enheten, eller om rutan är dåligt limmad, mm, mm?
MickeM skrev:Antar att det handlar om S60 2008 som står i din signatur?

Vet inte hur S60 ser ut exakt, men har du tagit bort plasten i torkardiket, för att kolla luckan till CEM-enheten, eller om rutan är dåligt limmad, mm, mm?
Den bilen ja. HAr tagit bort plasten och rensat bort skit, även silicontättat runt "boxen" där luft åker in till kupefläkten ( nedanför vindrutan). Rutan är inte bytt, kan ej se något därifrån.

Luckan till CEM enheten?

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]

Lite fundersam om detta är standard på […]

@EbbevonVolvo , Ja du är nog förs ute […]