Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Jag tycker det känns konstigt med start och stopp som tur var finns det inte på T6:)
Användarvisningsbild
av Perra83
mbc skrev:Har för mig jag läst att bilen kopplar bort vissa system, eller att dom uppför sig annorlunda, typ antisladd mm när man har släpvagn, då är ju inte iden med en släpvagnsattrapp så smart kanske.
Så är det och en moddad koktakt bör inte användas. Finns väl redan att köpa för den som inte vill trycka på knappen.
Användarvisningsbild
av snepo
Perra83 skrev:
mbc skrev:Har för mig jag läst att bilen kopplar bort vissa system, eller att dom uppför sig annorlunda, typ antisladd mm när man har släpvagn, då är ju inte iden med en släpvagnsattrapp så smart kanske.
Så är det och en moddad koktakt bör inte användas. Finns väl redan att köpa för den som inte vill trycka på knappen.
En fundering. Är det inte olagligt egentligen. Är inte bilen typad med start o stopp,utsläppen därefter? Eller är det bara för att få ner förbrukningen.
Användarvisningsbild
av joel80
Man fuckar ev upp bilens antisladdsystem också med sånna atrapper.
Bilen har ett speciellt läge för antisladd när man har släpvagn.

Jag blir sjukt frustrerad när jag kör bilar som inte har s/s och står och går när man står still. Övergående problem då allt snart är eldrivet, men åren fram dit håller jag mig gärna till bilar med s/s-funktion. Stå o dieselskaka vid rödljus eller järnvägsövergångar känns skruttigt.
Användarvisningsbild
av snepo
joel80 skrev:Man fuckar ev upp bilens antisladdsystem också med sånna atrapper.

Jag blir sjukt frustrerad när jag kör bilar som inte har s/s och står och går när man står still. Övergående problem då allt snart är eldrivet, men åren fram dit håller jag mig gärna till bilar med s/s-funktion. Stå o dieselskaka vid rödljus eller järnvägsövergångar känns skruttigt.
Å jag älskar det,dieselskakandet. Tycker det är värst vid kallstart,tills den blir varm. Annars är den ganska tyst tycker jag. Förutom när man gasar på. Inte direkt det finaste motorljudet i bilvärlden
Användarvisningsbild
av VolvoB20
joel80 skrev:Man fuckar ev upp bilens antisladdsystem också med sånna atrapper.
.
Det borde ju finnas ett varning om att inte använda cyckelhållare när de fuckar upp antisladden, för vem vill åka omkring med med en bil som sladdar helt uppfuckat......

Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Ja jag har funderat på det där när man har något som lurar bilen att den har ett släp på som inte är ett släp.
Kan den känna av det på annat sätt än bara via "inkoppling" tro?

Antisladd jobbar i allafall annorlunda med släp på och ska kunna häva sladd på släpet om det kommer i gungning.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]