Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tette
Hej!
Har en v70 2,4t där frambromsarna har börjat gnissla något så fruktansvärt trots 2500 mil på nacken och har nu bestämt mig för att byta ut dessa. Har alla gånger låtit verkstaden (ja, jag byter inte bromsarna själv) ordna med bromsbelägg men då dessa mekonomen inte håller måttet så funderar jag på att skaffa nått "märke", typ Ferodo, Greenstuff eller liknande. Gärna något som dammar minimalt då jag har vita fälgar :D
Någon som har tips?

Tacksam för svar

Tette
Användarvisningsbild
av fisse
Jag hade Ferodo nu innan jag satte dit Redstuff. Dom senare tycker jag nog är lite väl hårda och kräver uppvärmning för att ta bra. Nästa byte så blir det greenstuff, men jag är trots det mycket nöjd med dom! Inget damm att tala om direkt! Ferodo är bra dom också, dammar bra mycket mer, men inga överraskningar vid några hårda inbromsningar. Hade jag varit som dig hade jag valt greenstuff, då får du ett mycket bra belägg som håller måttet gott o väl!

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]

Lite fundersam om detta är standard på […]

@EbbevonVolvo , Ja du är nog förs ute […]