Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tycket att det får vara en kostnad om man får en bil som man vill ha, med den utrustning man vill ha ( inom de begränsningar man kan ha ekonomiskt ). Ska man bara köpa för att förlora så lite pengar som möjligt vid försäljning, då är man nog mer intresserad av ekonomi än själva bilen ( inte att det är något fel i sig ).
valln skrev:Thedrone, kan du redovisa kalkylen på ditt senaste bilbyte?
Jag antar att bilhandlaren gjorde desto bättre affär...
Köpte en XC60 D4 AWD SUMMUM BE PRO -16 i juni förra året.
Med alla tillval, som klimat, teknik, last -paket, backkamera, sportläder, avtagbart drag, en extra uppsättning fälgar och däck 20' Candor så landade jag på ca: 480tkr med rabatt. Brutto var det närmare 550tkr.

Fick 360tkr i inbyte nu. Kollade också med en annan handlare, där skulle jag få 320tkr.

SKitaffär för mig såklart :| Men så är det...får se fram emot att det blir kul med XC90 :D
Inte lätt att sälja bil privat i den prisklassen dock.

Har du kollat med KVD vad de tror de får? Är bilen populär brukar det bli rätt bra resultat av auktionsförfarandet.
Skulle kunnat testa att sälja själv men jag bedömde att det skulle bli svårt i den prisklassen....
Gjorde en värdering på KVD nu:

Bilhandlarpris
389 700 kr

Privatpris
346 200 - 363 800 kr

Man får helt enkelt inte betalt för de det lilla extra man köper till som större fälgar osv....
thedrone skrev: Man får helt enkelt inte betalt för de det lilla extra man köper till som större fälgar osv....
Nej. Sälj dem löst på Blocket istället.
En stor anledning till prisraset är att Volvo släppt Classic till XC60 nu skickar de med AWD o automat driver support paket m.m utan extra kostnad
En likvärdig ny bil med 0 mil kostar inte mycket mer än en begagnad handlaren lägger ju på minst 20-30000 på inbytespriset skiljer det bara 30-40000 till en helt ny med fulla garantier o 0 mil väljer nog de flesta en ny i den prisklassen
https://www.blocket.se/uppsala/Volvo_XC ... 4.htm?aw=1
Det stämmer..Classic'en ställer till det.
Hade egentligen tänkt byta nästa sommar när bilen är två år, men vi fick tillökning för en tid sedan och behov av större bil ... =)
Dessutom så tror jag att jag hade åkt på ett rejält tapp till på andrahandsvärdet iom nya XC60 nästa år...
s6025t skrev:En stor anledning till prisraset är att Volvo släppt Classic till XC60 nu skickar de med AWD o automat driver support paket m.m utan extra kostnad
En likvärdig ny bil med 0 mil kostar inte mycket mer än en begagnad handlaren lägger ju på minst 20-30000 på inbytespriset skiljer det bara 30-40000 till en helt ny med fulla garantier o 0 mil väljer nog de flesta en ny i den prisklassen
https://www.blocket.se/uppsala/Volvo_XC ... 4.htm?aw=1
Nu var den här bilen nyare, men på tre år gamla tjänstebilar lägger nog Volvo på 50-60 000 kr.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]