Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cahlle
Jag vet inte riktigt hur den står faktiskt. Har provat att flytta den lite åt båda håll men det blir ingen skillnad.
Nej alla biltema kablar sitter där fortfarande.
Har snart gjort slut på en burk startgas.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Vad jag menade var om du kollat om fördelaren är i gott skick, är den också bytt? Bytte du kabeln mellan fördelare och spole samtidigt med kablarna till stiften?

Mvh GK
av cahlle
Aha jo lock och rotor är bytt. Fördelaren är flyttad av ägaren innan som också gjorde motorbytet. Tändkablarna som sitter där är i fint skick med biltema. Också ditsatt av ägaren innan mig.

Tänkte köpa mig nya tändkablar och tändspole. Vad bör man satsa på? org eller annat?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Motorbyte?! Då får vi ta det lite grand från början. Vad är det för årsmodell på bilen, vad satt det för motor i från början? Är det en identisk motor eller något annat och i så fall från vilken bil och årsmodell.

Mvh GK
av cahlle
NR#4
cahlle skrev:juste.. ska till läggas att det är en 240 med b230fk.
den bakre ''svarta'' bytte jag men det är ändå likadant efter bytet.
Men ska prova mäta som du sa gnestakalle. Är det volt? och vad bör det vara isf om det ska funka?
Som jag skrev, en b230fk.
Motorn kommer från en volvo 940 -95. Lättrycksturbo modellen LTT b230FK.
Bilen är en volvo 240 -91 med LH2,4. Från början satt det en b230F motor där.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Går den dåligt på tomgång även när motorn är varm?

Mvh GK
av cahlle
ja tycker det. Går kanske lite bättre när den är varm

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Bytte du bränsleboxen mot den som satt i ursprungsbilen eller använder du din gamla box.

Mvh GK
av cahlle
japp det är bränsle och tändnings box från samma bil motorn togs ur

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om jag nu fattat det hela rätt är det inte du utan förre ägaren av bilen som bytte motor eller? Gick bilen bra när du provkörde den innan köpet. Har du även andra problem med gången på motorn som t.ex. att den "hackar" vid jämn gas eller vid lätt motorbroms?

Mvh GK

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]