Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VOLVOGER
Tjena alla!

Jag kommer för första gången köpa en volvo s60 2.4T

Har några frågor..

Om jag köper bilen skulle jag vilja installera alu ringar på mätarna
samt installera spaceball växelspaken.

Är detta något komplicerat?
av Tette
Aluringar, tänker du de som t.ex vparts säljer? Har varit lite sisådär med passformen. Vissa kan bara klicka i dem andra får fila och limma lite. Men ingen större operation, tar väl 5 min och få ut DIM ur bilen och sen dela det tar väl lika lång tid ungefär.

Nu har jag ingen s60 men tror det som behöver bytas är bottenplattan samt själva knoppen. Alt att man måste byta hela spakstället. Jag är osäker men någon annan här vet säkert.
av VOLVOGER
Tette skrev:Aluringar, tänker du de som t.ex vparts säljer? Har varit lite sisådär med passformen. Vissa kan bara klicka i dem andra får fila och limma lite. Men ingen större operation, tar väl 5 min och få ut DIM ur bilen och sen dela det tar väl lika lång tid ungefär.

Nu har jag ingen s60 men tror det som behöver bytas är bottenplattan samt själva knoppen. Alt att man måste byta hela spakstället. Jag är osäker men någon annan här vet säkert.
Tack för tipset! Såg ett youtube klipp nyss, bus enkelt att byta mätarna!

Är det någon annan som vet hur det fungerar med spaceball?

Hej, jag har nu under vintern som vanligt problem […]

Vad heter den här kontakten?

Tack för återkopplingen. Det är al[…]

Nej.

Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]