Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tette
garinge skrev: hehe ja det är en bra fråga, det är väldigt enkelt att ha sönder, kanske går att peta loss "hakarna" om du vinklar glaset ordentligt?

Ja man kan ju det, onödigt att sponsra polisens bullkassa lixom :P
förr i tiden när man var anti skylthållare för dess utseende så körde jag med dubbelhäftande kardborreband, funkade finfint, samt enkelt och
ta bort skylten med :P står i valet och kvalet vad jag ska göra, min nuvarande främre skylt är lite sliten, har 4st skruvhål i sig, av tidigare ägare och för några veckor sen när jag bestämde mig att skruvarna skulle sitta i hållaren istället för skylten så upptäckte jag ett stort hål (nästan lika brett som skylten) i kofångaren fram, såg förjävligt ut faktiskt, så satte dit en plasthållare som skylten nu sitter i.. men ser ändå sliten ut och 4st hål i... men dom nya skyltarna är så fula.. och har sitt äckliga EU märke... så ja, ska man behålla gamla, eller köpa en ny och använda plåtsax och kapa bort EU märket? hmm.. :)

äääsch, Stockholm är bara 61mil ifrån Umeå (har släkt i Ume och skellefte) men det vore snällt, skulle inte tacka nej till två utskurna bitar som man kan smacka dit ;)

hehe vet vad du menar, man kollar runt på ebay efter saker, delar, osv till alla ens tre fordon, man ramlar alltid över bra saker och nu med min nya kompis där i Värmland så kan man få tillgång till mer trevliga saker :P Nää, ingen ratt tyvärr, även om det är något jag skulle vilja ha, denna 01:ans ratt är så tråkig mot dom nyare och sportigare men lär dröja tror ja :P
det är 100% plast som dagdrömmaren skriver, det borde landa hos mitt ombud idag, så får väl inflika en bild här senare, det är i alla fall facelift:ade saker som lär passa fiiiint i min kärra ;) hehe
Well, får väl ta in dem och böja och bända lite försiktigt. Kanske volvo har monteringsanvisningar på nätet om jag har tur.

Ja, jag har inte riktigt förstått mig på folk som ska skruva fast saker i sådant som man inte ska skruva i, t.ex stötfångare. Det finns ju skylthållare även för de gamla plåtarna. Mina gamla var så slitna, hade en spricka i en av dem så det blev att beställa nya. Slapp dessutom det gamla skattemärkes - kladdet på bakskylten. Kör på plåtsax tycker jag. Gillar det nya typsnittet och jag kan leva med eu märket, bilen känns liiiite mer modern med märket :D

Jag var ute här på kvällskvisten och kletade dit toningsfilmen när det svalnade lite men orkade inte släpa ut förlängningssladd och hårfön så kanterna är inte riktigt smälta runt om.
bild (14).jpg
bild (14).jpg (57.57 KiB) Visad 1844 gånger
Var inga större problem att få dem i rätt storlek, tog med mig ett a4 ut och skissade konturerna från dimljuset och la på nån mm runt om för att vara på säkra sidan. Så nån tripp till Stockholm behövs inte :wink: Hehe, blir impad av folk som vet hur städerna här runtomkring egentligen borde stavas, som de uttalas :D
Btw, kollade i min instruktionsbok, B5244T3 har 5,8L olja
bild (11).jpg
bild (11).jpg (39 KiB) Visad 1842 gånger
Den där dagdrömmaren kanske skulle kunna snubbla över ett par innerdörrhandtag (de svarta) från en facelift bil och skicka dem till norrland för en rimlig summa? :lol:
Haha, jag har suttit och klurat halva dagen på vad tusan det kan vara som är 100% plast och faceliftat dessutom. En riktig tuff nöt så jag hoppas på bild idag eller i morgon (S)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har du någon bild på hur dom ser ut så att jag inte tar fel :lol: Ska iaf hålla utkik nästa gång jag kommer till skroten vilket inte lär bli på ett tag nu :|
av Tette
DayDreamer skrev:Har du någon bild på hur dom ser ut så att jag inte tar fel :lol: Ska iaf hålla utkik nästa gång jag kommer till skroten vilket inte lär bli på ett tag nu :|
dörrhandtag.jpg
dörrhandtag.jpg (33.74 KiB) Visad 1821 gånger
Så ser de faceliftade handtagen ut, de vanliga är släta hela vägen. Hade varit sjukt najs om du hittar några nästa gång du har en skrot - vända :D
Användarvisningsbild
av garinge
Blir ett kort inläg, blixten slog ner utanför huset idag, min dator blev
grillad, både nätagg och moderkort... Tröttsamt..

Klart jag vet, har norrländsk blod i ådrorna ju :p
min moster plus gubbe bodde på skogsbrynet 48 i haga i en evighet, var där många somrar :)
av Tette
garinge skrev:Blir ett kort inläg, blixten slog ner utanför huset idag, min dator blev
grillad, både nätagg och moderkort... Tröttsamt..

Klart jag vet, har norrländsk blod i ådrorna ju :p
min moster plus gubbe bodde på skogsbrynet 48 i haga i en evighet, var där många somrar :)
Ouch, tungt med ny dator nu då? Å jag som sitter och hoppas på åska då jag har nån slags åsk-fetisch :lol:

Själv är jag Tegsunge i själ och hjärta men numera omlokaliserad till de norra delarna :D
Användarvisningsbild
av garinge
Ny? Neee köpt nytt nätaggregat, och har ett likadant moderkort påväg hem från ebay så bara montera mina befintliga grejer sen köra :p haha du är knasig, men du kan få all åska, vill int ha den :p

Ah se där, vart dom norra delarna är säger mig inte mycket, är så långe sen jag spenderade tid i Norrland, sist var väl för 14-15år sen när jag hade en tös uppe i centrala Ume:)
av Tette
garinge skrev:Ny? Neee köpt nytt nätaggregat, och har ett likadant moderkort påväg hem från ebay så bara montera mina befintliga grejer sen köra :p haha du är knasig, men du kan få all åska, vill int ha den :p

Ah se där, vart dom norra delarna är säger mig inte mycket, är så långe sen jag spenderade tid i Norrland, sist var väl för 14-15år sen när jag hade en tös uppe i centrala Ume:)
En smula knasig kanske :mrgreen: Ålidhem borde du väl känna till om du hängt på haga?

Skönt med datorn, man blir lite lätt handikappad med enbart telefonen
Nä nu ska den här åsk - tokiga småknasiga bruden ge sig för ikväll.. :wink:
Användarvisningsbild
av garinge
Tette - känner till och till, var där när jag var liten, då brydde
man sig inte vad orterna hette ;) jag överlever med mobilen, men är tråkigt ju hehe :)

Lucif3r - tja jag, behöver inte mer och orkar inte ha onödiga saker här och där :)
har en platta som används vid arbete (slötid i hytten) tanten har sin laptop och telefon med, räcker så :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tette skrev:
DayDreamer skrev:Har du någon bild på hur dom ser ut så att jag inte tar fel :lol: Ska iaf hålla utkik nästa gång jag kommer till skroten vilket inte lär bli på ett tag nu :|
dörrhandtag.jpg
Så ser de faceliftade handtagen ut, de vanliga är släta hela vägen. Hade varit sjukt najs om du hittar några nästa gång du har en skrot - vända :D
Aha ok om jag minns rätt så tror jag att jag såg sådana där handtag på samma bil som jag plockade ventgallerna ifrån.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 47
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!

Problemet ser nu ut att vara löst, vad jag ha[…]

Fel centerhögtalare?

Stämmer, bakdörrarna+ tak bak har ing[…]