Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:Garinge: Ja, nu när jag ska försöka ta körkort också kan det väl vara lämpligt att kunna.... :roll:
Exyzäta: Fast det där stämmer ju inte in på mig alls.
Ja det vore ju snyggt om du hällde i motoroljan där bensinen ska vara, den lär då ryka som en gammal surdiesel :roll:
Eller tankar bensin där spolarvätskan ska vara :roll: visst vindrutan lär ju bli ordentligt ren :mrgreen:
Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:Garinge: Ja, nu när jag ska försöka ta körkort också kan det väl vara lämpligt att kunna.... :roll:
hehe yes, det är väldigt lämpligt att kunna, det ingår i körkortstagandet att kunna dom basic grejerna som tanka, kolla oljan, fylla på spolarvätska osv, mest för man ska och har en skyldighet att sköta om sitt fordon, sen om man lämnar bort den jämt för alla service saker eller gör det själv beror på ens plånbok/lust att spara pengar :) (jag tycker även det är kul att mecka, serva och fixa) :)
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
garinge skrev:
DayDreamer skrev:Du har väl tankat diesel istället för bensin :wink:
hon vet ju inte hur man tankar, det har hon sagt ;)
Tusan också :x då var det inte så simpelt fel (S)
Hahaha nej, så illa är det inte :lol:
av Lillarapunzel
garinge skrev:
hehe yes, det är väldigt lämpligt att kunna, det ingår i körkortstagandet att kunna dom basic grejerna som tanka, kolla oljan, fylla på spolarvätska osv, mest för man ska och har en skyldighet att sköta om sitt fordon, sen om man lämnar bort den jämt för alla service saker eller gör det själv beror på ens plånbok/lust att spara pengar :) (jag tycker även det är kul att mecka, serva och fixa) :)
Gör det?! :shock:
Kanske ska börja öva då...Minns faktiskt inte ens på vilken sida tanklocket sitter :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
garinge skrev:
Kanske ska börja öva då...Minns faktiskt inte ens på vilken sida tanklocket sitter :lol:
Öppna motorhuven.... leta efter ett tanklock i ungefär 1 timme innan du tittar på HB eller VB skärm och inser att har precis spenderat en timme på att leta på fel ställe :mrgreen: (R)

Själv brukar jag få smått panik när tanklampan tänder sig, brukar alltid reagera på att nu är något trasigt innan man inser att det bara är dåligt med bränsle kvar....

Om jag minns rätt så fick jag aldrig veta hur man tankade på körskolan...
av Tette
När jag tog körkortet för x antal år sedan och vi skulle lära oss hur man skötte bilen så samlade körskolan ihop alla tjejer som övningskörde då och tog med oss till däckia i stan en kväll. De körde in körskolebilen, lyfte på huven och sa liknande: Där fyller man på olja, bromsvätska och annat som bilen behöver.
Körskoleläraren smäller igen huven och säger att nu ska vi lära oss byta däck. Då tar killen på däckia och hissar upp bilen på en pontonramp, drar fram mutterpickan, av med däcket och sen på igen varav körskoleläraren säger: Så gör man!
Kan tillägga att ingen av oss 16 tjejer som stod där såg ett smack eller lärde oss något den kvällen men då var det kapitlet i boken avklarat :D

Så alla lär inte ut, eller lär inte ut på ett vettigt sätt. Mycket lär man sig av att läsa i den berömda instruktionsboken eller fråga personer i sin närhet.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har förövrigt en instruktionsbok till just 850-96 ifall du behöver en, du kan få den gratis men då ska du ha bytt kamrem plus lite annat på bilen först :roll: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:
garinge skrev:
yep :)
Du får gå ut och titta, dock tror jag bestämt det sitter på höger baktill.. :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:Graninge:
Du har rätt! :-)-)
NEJ!!!!!!!!!!!!!! Det är där man fyller på spolarvätskan och smörjoljan till kamremmen :P :mrgreen: :wink:
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 159

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]