Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Ja Thinner är alltid ett säkert kort att rengöra med! :)
Ja men man får vara jäkligt försiktig, för mig så började plasten att lösas upp på ögonlocken när jag drog över dom med thinner. Stänkskydden var en annan typ av plast och klarade sig bra.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Lucif3r skrev:Tycker f.ö. det var väldigt omständigt(och trångt) att få ur torkarmotorerna, iaf om man inte plockar bort strålkastarna också... Så låt dom sitta du, är ju inget som syns :)
Ja, enligt Haynes-boken ska vänster sida vara relativt lätt. Höger sida verkar man dock behöva riva halva motorn för att få bort... :roll:
DayDreamer skrev:Thinner borde ju fungera att dra över innan du lägger på primern, så gjorde jag på mina stänkskydd och lacken sitter bomfast :D

Förresten har du hittat kabeln till diskanthögtalaren HB? Jag kan lägga upp en bild imorgon som jag tog i dag på skroten :D hoppas iaf att den hjälper :)
Jag får kolla om jag har någon Thinner hemma. Den enda silikoncleaner jag lyckats hitta är den här: https://www.mekonomen.se/bil/bilvard-oc ... pa188431sv
Hittar ingen på biltema där jag hellre handlar...

Nä, jag har inte hittat kabeln än. Det är VB jag inte hittar, HB sitter i och funkar... :wink: Har du bild vill jag gärna se den!
White skrev:Ja man får torka jäkligt försiktigt på plast och trasan får bara vara fuktad!
Ska tänka på det om jag använder thinner. :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bonden1989 skrev:
Lucif3r skrev:Tycker f.ö. det var väldigt omständigt(och trångt) att få ur torkarmotorerna, iaf om man inte plockar bort strålkastarna också... Så låt dom sitta du, är ju inget som syns :)
Ja, enligt Haynes-boken ska vänster sida vara relativt lätt. Höger sida verkar man dock behöva riva halva motorn för att få bort... :roll:
DayDreamer skrev:Thinner borde ju fungera att dra över innan du lägger på primern, så gjorde jag på mina stänkskydd och lacken sitter bomfast :D

Förresten har du hittat kabeln till diskanthögtalaren HB? Jag kan lägga upp en bild imorgon som jag tog i dag på skroten :D hoppas iaf att den hjälper :)
Jag får kolla om jag har någon Thinner hemma. Den enda silikoncleaner jag lyckats hitta är den här: https://www.mekonomen.se/bil/bilvard-oc ... pa188431sv
Hittar ingen på biltema där jag hellre handlar...

Nä, jag har inte hittat kabeln än. Det är VB jag inte hittar, HB sitter i och funkar... :wink: Har du bild vill jag gärna se den!
White skrev:Ja man får torka jäkligt försiktigt på plast och trasan får bara vara fuktad!
Ska tänka på det om jag använder thinner. :D
Japp bild kommer så fort jag kan, den ligger i mobilen just nu som ligger på laddning :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Bonden1989 skrev:Ja, enligt Haynes-boken ska vänster sida vara relativt lätt. Höger sida verkar man dock behöva riva halva motorn för att få bort... :roll:
Japp, det var högersidan jag hade problem med också. vänstersidan så är det bara att ta bort batteriet på, sen är det inga större problem att lirka ur motorn. Men högersidan däremot..... ugh.................
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Här är bilden jag tog, hoppas att det hjälper dig :)
Tackar! :-)-) Nu är jag glad! Äntligen hittade jag den där jäkla sladden!
Foto0236.jpg
Se där gött att du hittade den tillslut :D :-)-)
Användarvisningsbild
av Bonden1989
DayDreamer skrev:Se där gött att du hittade den tillslut :D :-)-)
Ja, det var riktigt skönt. :D
Nu väntar jag bara på ett par paket denna veckan också. Vingen hamnar visst längre och längre bak på listan... :roll:

Kan ju säga att ett av paketen jag väntar på är ett par begagnade stänkskydd bak. Köpte de för 55:- på tradera, eller det blev 100:- med frakten. Dock fortfarande en stor besparing jämfört med nya... :wink:

Nej, jag kommer inte lacka dom i bilens färg. Tycker inte alls det är snyggt! Gillar när det kommer nåt svart och bryter av, men vi är ju alla olika. :)

Det andra paketet tänker jag inte avslöja innehållet på än... :wink: :mrgreen:
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 55
Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande