Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SkauneJohan
och inget svar alls om 199hk motorn passar med små eller inga modifieringar, endast EN har hållt sig till tråden och svarar att han tror det passar
TommyP86 skrev:Jag tror (märk väl) att det enbart är mjukvara.

han bryr sig inget om vad ni tycker om motorrenoveringar för det är inget som han undrar över! är det svårt att förstå skillnaden mellan motorbyte och renovering eller? :roll:

eftersom ingen vet det han undrar över så ska han ta reda på detta själv, så återkommer med resultat sen om 199hk motorn passar för de som undrar om detta
Användarvisningsbild
av snepo
Wizzman skrev:Inte en chans att man renoverar en motor på 10h, även om den är urplockad. Reparerar kanske, och det kan vara gott nog men ingen renovering.

Vid en renovering planar man inte toppen, byter packning, henar loppen, byter kolvringar och åker vidare utan man går igenom hela motorn och åtgärdar det som är utanför toleranserna - och en motor som gått 30000 mil och dessutom gått varm lär bjuda på en del såna överraskningar. Med det sagt, om han ska försöka reparera - låt åtminstone en motorrenoveringsfirma provtrycka toppen, och se till att blockets planhet blir kontrollerat.

Pengarna brukar gå åt i rasande takt när man börjar riva i en välanvänd motor...

Instämmer Kan inte toppen vara så skev,att det inte går att plana? Har för mig att jag hört det nånstans

Sent from my iPhone using Tapatalk
av Tartryffel
SkauneJohan skrev:och inget svar alls om 199hk motorn passar med små eller inga modifieringar, endast EN har hållt sig till tråden och svarar att han tror det passar
TommyP86 skrev:Jag tror (märk väl) att det enbart är mjukvara.

han bryr sig inget om vad ni tycker om motorrenoveringar för det är inget som han undrar över! är det svårt att förstå skillnaden mellan motorbyte och renovering eller? :roll:

eftersom ingen vet det han undrar över så ska han ta reda på detta själv, så återkommer med resultat sen om 199hk motorn passar för de som undrar om detta
Du behöver inte återkomma för min skull. Attityden från frågeställaren (om det nu är du eller din kompis) gör att jag totalt tappat intresset.
Användarvisningsbild
av Derank
Är det inet lättare om du ber din vän kommunicera själv på forumet, han har ju en mobil och då har han ju ochså tillgång till internett, el hur, och då har han tillgång till tapatalk och forumet, lätt som en plätt. Verkar ju störtlöjligt att sitta som mellanhand då din vän kan kommunicera själv här.
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]