Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en V70 2010.
Jag har uppmärksammat att Cigguttaget är väldigt grunt. Bara ett fåtal typ Usb-laddare fungerar, de flesta verkar inte "fästa>" ordentligt.
Jag har prövat flera olika grejjer i uttaget, de som inte fungerar eller glappar väldigt mycket passar perfekt i min andra bil. Så det är nått konstigt mått i just uttagen i min v70.

Nån som känner igen att uttagen är väldigt grunda. Är det nån speciell standard.
Vill minnas att jag noterat att de i V70II och V50 är grundare än det uttaget jag hade i en S40 -00. Har en laddare som satt som gjuten i den S40:n men hoppar ur ibland i de nyare volvosarna, har inte bytt då jag sällan laddar men noterat att just så kan det vara
Vi har alltså konstaterat att Volvo v70, bilarnas bil har ett Cigguttag som inte fungerar speciellt väl med typ alla hanar på marknaden, usbladdare gps osv,,,

Konstigt att detta inte är föremål för fler trådar. I min v70 2010 funkar bara ytterst få grejjer i honan,
Kolla på den här sidan: https://www.elfa.se/sv/apparatuttag-foe ... simi=97.55

Detta är elektronikhandelsföretaget ELFA. Säkert bland dom största i Norden (?) (Och bland dom dyrare) Dom säljer gärna fullt deklarerade varor. Alltså med mått och andra data som dom uppger i katalogen. Och finns det någon sorts standard eller någon annan certifiering på deras varor, så nämner dom det också. Ta det här exemplet som en sorts riktmärke. Jämför med ditt uttag. Om du mäter djupet i uttaget så se till att spänningen är borta om du har ett skjutmått med djupmätsticka! Tag hellre en rengjord glasspinne eller något annat isolerande, stoppa ner den i uttaget och gör ett pennstreck vid överkanten. Mät det uppmärkta avståndet. Om det visar sig att ditt uttag i bilen är mycket grundare, så tala med Volvoverkstaden nästa gång du gör service. Skriv gärna ut ELFA's sida och visa dom.
ELFA är ingen garant för vad som är rätt eller inte, men dom är på något sätt noga med vad dom säljer. (Kanske därför dom är så dyra?) Det dom säljer skall kunna passas in i andra vanligt förekommande system och produkter.
Perra83 skrev:Mina uttag är 30mm djupa och ca 22mm breda. Mätte från en vit kant i botten upp till blanka kanten.

Tack för ditt genuina engagemang: Ser att ditt uttag är 30mm djupt.
Mitt uttag mellan förar och passagerarsätet är 22-23mm djupt, typ 3/4 så djupt som ditt. Uppenbart har dessa 7-8mm stor betydelse vad det gäller funktion och möjlig användning.

Helt otroligt, vafan tänker dem med?
Rådlös skrev:Kolla på den här sidan: https://www.elfa.se/sv/apparatuttag-foe ... simi=97.55

Detta är elektronikhandelsföretaget ELFA. Säkert bland dom största i Norden (?) (Och bland dom dyrare) Dom säljer gärna fullt deklarerade varor. Alltså med mått och andra data som dom uppger i katalogen. Och finns det någon sorts standard eller någon annan certifiering på deras varor, så nämner dom det också. Ta det här exemplet som en sorts riktmärke. Jämför med ditt uttag. Om du mäter djupet i uttaget så se till att spänningen är borta om du har ett skjutmått med djupmätsticka! Tag hellre en rengjord glasspinne eller något annat isolerande, stoppa ner den i uttaget och gör ett pennstreck vid överkanten. Mät det uppmärkta avståndet. Om det visar sig att ditt uttag i bilen är mycket grundare, så tala med Volvoverkstaden nästa gång du gör service. Skriv gärna ut ELFA's sida och visa dom.
ELFA är ingen garant för vad som är rätt eller inte, men dom är på något sätt noga med vad dom säljer. (Kanske därför dom är så dyra?) Det dom säljer skall kunna passas in i andra vanligt förekommande system och produkter.

Kollade på denna sida. Mycket riktigt är deras Cigarettuttag 30mm djupa, inte som i min v70, 22-33mm.

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]