Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Fins ingen som limmar igen en ecu idag, man använder silikon. , på den dör bilden ser det ut som om man använt sicaflex.

Har man den tiosiffriga pinkoden behöver man inte sprätta boxen.........
Användarvisningsbild
av reo91
Mikesh89 skrev:
När man optimerar tex min T4 då läser man ut orginal mjukvara sedan optimerar man i den .
Men efter att första företaget hade förstört den typ 4 gånger så hade jag inte längre något orginal i bilen , därav blir det svårare för nästa optimerare och få rätt på det . Så fick tvinga in orginal . Optimerare 1 hade ju skadat så pass mycket så styrboxen spelade ju inte längre med dom andra styrboxarna .

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Precis så som GDM INTE gjorde på min :)
Han öppna styrboxen och direkt lade in en ny programvara, han/de har kanske lärt sig nu :)
Senast redigerad av 1 reo91, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av reo91
Derank skrev:Fins ingen som limmar igen en ecu idag, man använder silikon. , på den dör bilden ser det ut som om man använt sicaflex.

Har man den tiosiffriga pinkoden behöver man inte sprätta boxen.........
Volvo har nuförtiden gömt den koden inne i styrboxen för att man inte ska komma åt den via OBD-uttaget.
Därför måste trimmaren ta ut den befintliga programvaran och sedan bygga runt den.
Användarvisningsbild
av Derank
Ja, det är ju därför ECUn måste öppnas och boota upp kortet löst så man kringgår den 10siffriga koden, men man limmar inet igen den efteråt, man siliconar igen den, Jag var själv med då min öppnades och förseglades igen.
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]