...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mabuse
Exyzäta skrev:
Mabuse skrev:
Exyzäta skrev: Många motorcyklister slutar som en siffra i statistiken ändå. De sållar bort sig själva.
Å jag som ändå kör rätt sansat, är det ok att jag blir överkörd även om jag inte tillhör kategorin kamikaze-pilot?
Skrev du inte nåt om fullgas för en stund sedan? Då får du ju skylla dig själv om du mister livet eller?
Även om det verkar vara få förunnat att hitta en balans i gränslandet mellan kamikaze-pilot och frimärke som ska stämplas av bilisterna bakom, så begränsas jag av självbevarelsedrift och en stålrörs-ram i hojen som inte kvalificerar den som road-racing cykel.

Visst har det hänt några gånger att jag kommit längre ut på vägkanten är jag tänkt mig. Jag har också dragit upp den på bakhjulet ett par gånger utan att det var meningen. Har haft MC i snart 20 år nu, och de enda skadorna som finns på hojen är från när svärfar skulle parkera den, och tappade balansen så den trillade omkull.

Men det är många fler gånger som jag fått väja för idioter bakom ratten, som antingen inte är uppmärksamma nog, eller som prejas med flit.
Användarvisningsbild
av Mabuse
Exyzäta skrev: Skrev du inte nåt om fullgas för en stund sedan? Då får du ju skylla dig själv om du mister livet eller?
Är du läskunnig? Gå tillbaka och se om jag verkligen skrev att det var jag som körde med full gas, och hela tiden?...
Användarvisningsbild
av snepo
Mabuse skrev:
Exyzäta skrev: Skrev du inte nåt om fullgas för en stund sedan? Då får du ju skylla dig själv om du mister livet eller?
Är du läskunnig? Gå tillbaka och se om jag verkligen skrev att det var jag som körde med full gas, och hela tiden?...
Under våra resor i sommar,så tycker jag mc åkarna har kört väldigt lugnt. Försvarar inte nån varken mc eller bilister som kör som galningar. Har varit så bilarna kört om motorcyklarna. Dock har det varit stora hojar,inga racercyklar. Oftast två personer och lite packning.
Mabuse skrev: Tänk på att rekommendation om avstånd till motorcyklar ignoreras av varenda jävla bilist i hela förbannade Sverige.

En stor anledning till att motorcyklar inte håller hastigheten är för att inte ha en bil sniffandes i arslet. Behöver man nödbromsa är risken minimal att man inte blir överkörd av fordonet bakom. Därför gasar man på för att bilarna helt enkelt inte hänger med.

Full gas är enda chansen att slippa bögjävlar bakom ratten som prompt ska ligga så nära bakom att de skulle kunna sträcka ut pekfingret för att göra en prostata-kontroll. :-(O)

Det är fler än en gång jag önskat att jag hade haft en näve spanska ryttare i jackfickan...
:evil:
Öh... menar du på allvar att alla bilister, eller i alla fall väldigt många, är dåliga på att hålla avstånd till motorcyklister och att det är därför motorcyklisterna i många fall kör för fort? Det låter intressant. Personligen tror jag inte alls att det är så och att du snackar i nattmössan. Jag tror att många motorcyklister gillar att köra fort och gör det av den anledningen. Sedan har de kanske lite svårt att står för det och vill hitta på ett svepskäl, till exempel att de är livrädda för bilisterna skall köra på dem bakifrån, bilister som dessutom är homosexuella. Du använde uttrycket "bögjävlar". Har du något emot homosexuella människor? Är homofobi extra vanligt bland motorcyklister?
Mabuse skrev:Å jag som ändå kör rätt sansat, är det ok att jag blir överkörd även om jag inte tillhör kategorin kamikaze-pilot?
Ptja... med den attityden du verkar ha så kan man ju fundera över detta både en och två gånger.
Uteslutande utgörs motorcyklisterna av 3 kategorier;
Touringföraren, Antingen tittandes på natur eller kultur, eller så ligger han så nära bakom att du ser vad han har för oktan på bensinen, hetsande om att köra om för att "uppleva landsvägar" (vilka är som regel skyltade 70-80, du själv kör 87)

Sportföraren; hinner knappt uppfatta färgen på varesej hoj eller ställ.

Glidarna; 52 år, tuffast av alla, gillar att väcka döda genom avsaknad av ljuddämpning, säger att det är för att medtrafikanter ska uppfatta dom, men klagar på bilar som låter mycket. Går gärna klädda i total skinnoutfit.

Ovan skrivet är inte nödvändigtvis en sanning för alla.
TommyP86 skrev:Uteslutande utgörs motorcyklisterna av 3 kategorier;
Touringföraren, Antingen tittandes på natur eller kultur, eller så ligger han så nära bakom att du ser vad han har för oktan på bensinen, hetsande om att köra om för att "uppleva landsvägar" (vilka är som regel skyltade 70-80, du själv kör 87)

Glidarna; 52 år, tuffast av alla, gillar att väcka döda genom avsaknad av ljuddämpning, säger att det är för att medtrafikanter ska uppfatta dom, men klagar på bilar som låter mycket. Går gärna klädda i total skinnoutfit.

Som väl är så är det snart höst och vinter igen så då kryper de tillbaka till sina hålor till nästa vansinnessäsong på vägarna. Undrar vad de kör omkring med på vintern?
Användarvisningsbild
av Hilmer
TommyP86 skrev:Uteslutande utgörs motorcyklisterna av 3 kategorier;

Tillägg!

Punkt.1
Ibland hade det räckt att nysa eller hosta till för att man skulle haft dom kasande över taken på bilen.

Punkt.2
Vissa gånger vet man inte ens vilken sida dom kört om på, saknar all respekt för övriga trafikanter och har många gånger samma körstil inne i samhällena.

Punkt.3
Gärna flera stycken i bredd så att den yttersta ligger och balanserar på mittlinjen och möte är förenat med fara!

Och som du skriver sist, detta är kanske inte sanning för alla, men man skapar sig en uppfattning om hur dom är pga det uppförande man råkar ut för, gång efter annan...
Med så mycket ilska, förutfattade meningar och avsky för andra människor som tydliggörs här i tråden så förstår jag varför vi har så mycket trafikolyckor i Sverige. Ni är för fan pinsamma.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Lajning skrev:Med så mycket ilska, förutfattade meningar och avsky för andra människor som tydliggörs här i tråden så förstår jag varför vi har så mycket trafikolyckor i Sverige. Ni är för fan pinsamma.
Det handlar vare sig om ilska, förutfattade meningar eller avsky, det är ett rent konstaterande! ;)
Senast redigerad av 1 Hilmer, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
Det kan ju bli lite hårda ord här.. men den här tråden är lite av en ventil ibland, för det finns förare man blir så förbannad på i trafiken, även om jag anser att de flesta kör rätt bra här i Sverige.

Raljerandet här ovan görs ju med en liten gnutta humor och en disclamer om att det inte gäller alla..
Den här MC-killen jag råkade ut för tidigare i år hörde nog till en helt egen kategori motorcyklister:

[youtube]L4_-KaKLMF0[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=L4_-KaKLMF0
  • 1
  • 350
  • 351
  • 352
  • 353
  • 354
  • 553

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]