Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeMa
Tvärbromsa var väl en liten överdrift, motorbroms är det nog snarare... Men den borde släppa av lite försiktigt först så man kan möta med gasen utan att det blir ryckigt. Oftast skall man ju ändå byta fil och köra om...

Men man får lära sig att byta fil onödigt tidigt så slipper man det...
I övrigt gillar jag ACC och vill inte vara utan det!
Tycker det är det min gör, släpper av lite försiktigt, alltså. Men det är korrekt att om jag vill köra om en lastbil på exempelvis en motorväg måste jag gå ut till vänster när man borde, vilket är tidigare än vad folk i allmänhet gör. De räknar ju definitivt inte med att det kan bli stopp för lastbilen strax innan de ska gå ut för att köra om den.
Jag vet inte. Men om du gjort service hos Volvo är mjukvaran i farthållaren nog en sådan del som faktiskt uppdateras vid servicen. När det finns något att uppdatera.
apersson850 skrev:Jag vet inte. Men om du gjort service hos Volvo är mjukvaran i farthållaren nog en sådan del som faktiskt uppdateras vid servicen. När det finns något att uppdatera.
Ok, ja det er vel rett troligt :)
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]