Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Brukar köra med ecoläge när jag åker till jobbet för att jag tycker det är lite kul att utmana mig själv att köra så snålt som möjligt(töntigt jag vet) :lol: Lyckades igår att slå mitt "rekord" :P Har 20 km till jobbet mestadels landsväg 40-80 km/h.
Bild

Sen hur bra de siffrorna stämmer med verkligheten går ju att diskutera men men 8)
Införskaffade fälgar till vinterhjul idag, inga värsting på nått sätt. Känns rätt onödigt att ha stora fälgar på vintern tycker jag.
Bild
Onödigt och onödigt, allt är relativt. ;)
Vissa vill åka snyggt på vintern med medan andra bara vill kunna ta sig fram. Fick du inte med några vinterpuckar till bilen?
16-17" är ju lagom på vintern men ska man ha 16" finns det bara en fälg som jag tycker håller måttet, pangaeaeae eller något sånt: http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 81082/2015 - Tycker den är riktigt snygg, typ som en snyggare Njord

Är lite nyfiken på hur klivet (snedsteget?) från 19 till 16" kommer se ut dock. På tal om fälgar, vad heter de du har på bilen nu? Brukar inte gilla tredjepartsfälgar men de du har är klockrena :-)-)
grillchips skrev:Onödigt och onödigt, allt är relativt. ;)
Vissa vill åka snyggt på vintern med medan andra bara vill kunna ta sig fram. Fick du inte med några vinterpuckar till bilen?
Nej de snåla in på vinterdäck när jag köpte bilen...
Schmoyoho skrev:16-17" är ju lagom på vintern men ska man ha 16" finns det bara en fälg som jag tycker håller måttet, pangaeaeae eller något sånt: http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 81082/2015 - Tycker den är riktigt snygg, typ som en snyggare Njord

Är lite nyfiken på hur klivet (snedsteget?) från 19 till 16" kommer se ut dock. På tal om fälgar, vad heter de du har på bilen nu? Brukar inte gilla tredjepartsfälgar men de du har är klockrena :-)-)
Hade de på den andra V70 men de satt på när jag krocka så de gick med bilen till skroten. Här är bild på 20" mot 16" förövrigt.
Bild

Fälgarna jag har är Ocean Caribien Antracit.
Schmoyoho skrev:
Är lite nyfiken på hur klivet (snedsteget?) från 19 till 16" kommer se ut dock.
Jag går från 19" till 15", den är inte kul nånstans. :D
Jag har 16" vinterdäck, inte kul nånstans alls när man åker 19" sommardäck, och bilen blir ännu längre än vad den redan är :P lär ploga ordentligt i vinter med mina nya stänkskydd, då jag precis får under skons främre del mellan marken och stänkskyddet :P
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 40
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]