NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Haddock
Jag har en mobilladdare som man sätter i cigarettuttaget .
Det är en s.k. snabbladdare och har dubbla usb 2.1A uttag . Detta för att ladda två smartphones snabbt samtidigt.
Jag vet inte om det är bara min bil men den gillar inte denna laddare utan säkringen flyger på en gång då det går åt så mycket ström.
Jag har även testat att ladda mobilerna med en snabbladdare i vardera cigarettuttag med samma resultat. Säkringen pajar. Är det normalt?
Någon mer som råkat ut för det , vad kan man använda för laddare till bilen för att det ska gå undan? tips
Eller får man hålla sig till 1 A laddare om man är två som behöver ladda mobilen samtidigt?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag har en trippel-grenad som jag laddar/driver gps, dashcam och mobilhållare/laddare med. Säkringen har bara gått en gång på typ 4 år... Jag kör alltså detta via ciggen och inte usb.
Användarvisningsbild
av knut1955
Det må være noe feil med din lader. 2x2,1A ved 5V blir ca 20W. Belastning på cig uttaket blir 20/12 som er under 2A. Sikringen til cig uttaket er sikkert minst 10 A - så den skal ikke ryke.
av Haddock
andreasw skrev:Det är inte laddaren det är fel på? Testat i en annan bil?
Det kan mycket väl vara laddaren det är fel på . Men jag har inte testat i en annan bil med risk för att dennas säkring flyger. Jag har beställt en ny laddare med mindre effekt. Får se hur det går.
av Haddock
fjohan82 skrev:Jag har en trippel-grenad som jag laddar/driver gps, dashcam och mobilhållare/laddare med. Säkringen har bara gått en gång på typ 4 år... Jag kör alltså detta via ciggen och inte usb.
Det låter lovande. Laddaren jag har, misstänker jag har en förmåga att kortsluta på något sätt.

Bryter man batterianslutningen några minuter[…]

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]