Mabuse skrev:TommyP86 skrev:Steffe, tänk på att rekommendationer om avstånd och sånt inte gäller motorcyklister, dom ska bara fram.
Tänk på att rekommendation om avstånd till motorcyklar ignoreras av varenda jävla bilist i hela förbannade Sverige.
En stor anledning till att motorcyklar inte håller hastigheten är för att inte ha en bil sniffandes i arslet. Behöver man nödbromsa är risken minimal att man inte blir överkörd av fordonet bakom. Därför gasar man på för att bilarna helt enkelt inte hänger med.
Full gas är enda chansen att slippa bögjävlar bakom ratten som prompt ska ligga så nära bakom att de skulle kunna sträcka ut pekfingret för att göra en prostata-kontroll. :-(O)
Det är fler än en gång jag önskat att jag hade haft en näve spanska ryttare i jackfickan...
:evil:
såg en sånn idiot idag :evil: den låg såklart också upp i röven på mig (med sin xc90 eller vad dom stora volvo suv kallas) innan den gjorde en omkörning och precis lyckades missa mötande trafik för att sedan ligga upp i röven på en motorcyklist
har också varit med en motorcyklist som tyckte det var lämpligt att köra om mig riktigt snabbt på enkelfilig väg med vajerräcke i mitten...... dessutom när jag körde en vindkänslig ford transit och såklart var det riktigt blåsigt också den dagen med riktiga kastvindar :-O) fick nästan byta kalsonger efter det, för tanken om motorcykelsketchup är inget lockande :roll:
har en förståelse för motorcyklarnas utsatthet med tanke på alla bilförare som missar både lasttbilar, stora personbilar och kör rätt ut framanför dessa... såklart missar dessa blinda idioter även motorcyklar som dessutom är mer utsatta