Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Magnus jag tycker din analys är ytterst bristfällig. Men som du säger, alla gör som de vill.

Bosch skulle aldrig någonsin sälja ett oljefilter som inte håller bra kvalitet. Bosch och MANN (dotterbolag) är OEM-tillverkare till ett flertalet stora biltillverkare. Däribland Audi. På dig verkar det som att de köper in filter från olika ställen och säljer de under Bosch typ som Biltema gör. Totalt fel. All produktion sker av Bosch från egna bolag.

Oavsett om man väljer Bosch, Mahle/Knecht, Mann eller Hengst så får du alltid ett kvalitetsfilter. Alla är OEM-tillverkare till olika bilmärken.

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Jämförde Bosch, Knecht/Mahle och Champion olje filtrarna och rätt så snabbt kunde konstatera att Bosch hade ca 20-25 % mindre filtrerings papper än Mahle, däremot Champion var inte någon märkbar skilnad. Rent teoretiskt det borde leda till att det borde vara mindre tryck fallet över Bosch filter.
Ceska skrev:Jämförde Bosch, Knecht/Mahle och Champion olje filtrarna och rätt så snabbt kunde konstatera att Bosch hade ca 20-25 % mindre filtrerings papper än Mahle, däremot Champion var inte någon märkbar skilnad. Rent teoretiskt det borde leda till att det borde vara mindre tryck fallet över Bosch filter.
Hur lyckades du konstatera att Bosch-filtret har 1/4 mindre filtreringsmaterial än Mahle/Knecht?

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]