Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av PaPe
Tjäna....

Köpte mig en ny bruksis i en 97:as 945...för ett par tre veckor sedan..välservad rostfri trevlig på alla sätt utom .....vibrationer
Köpte 4 nya conti sommarsulor direkt jag kom hem....det blev bättre men inte bra..kollade knutar...Inga problem...
Till saken hör att herr Säljare nämnde att stödlager o gummihållare var nybytt...inget fel där tänkte jag.....
Började med seriös forumarkeologi på nätet efter ledtrådar,hittade lite om att någon skurit bort en valk i stödlagerhållaren. ...
Sagt o gjort,rev ner hela axeln komplett odelad på bänken.....viker undan stålbygeln med en 10:ans blocknyckel o där....ser jag valken som hindrar lagrets rörelse....slipar ner den 2-3mm, återmonterar allt i bilen.....
HALLELUJA eller nått sånt vibrationer från drivlinan är borta....
Slutledning....nya lagerhållare är för hårda alt.felkonstruerade....Nu är det bara kvar att byta ut en trottoarskadad alufälg så tror jag bilen kommer att gå silkesmjukt igen

/Ha're
av ollen
White skrev:Ja dom nya stödlagerhållarna är av någon outgrundlig anledning näst intill stumma och det funkar inte! :???: KL Racing säljer hållare som är som den gamla typen.
Köper inte KL racing delar från Volvo!!?

ollen
AC problem V70 2016 D3

Har nu testat att känna på reläern[…]

ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]