Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Nästan inga nya telefoner identifierar sig som lagringsenheter (vilket är en förutsättning för att kunna spela t.ex. MP3-filer). De använder MTP istället och det är inte läsbart av bilen.
Användarvisningsbild
av snepo
Tartryffel skrev:Nästan inga nya telefoner identifierar sig som lagringsenheter (vilket är en förutsättning för att kunna spela t.ex. MP3-filer). De använder MTP istället och det är inte läsbart av bilen.
Okey jag gör ett försök idag,och ser om det händer nåt
av Buck666
Går alldeles utmärkt att köra Spotify från iPhone genom USB, hur kan ni påstå annat?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Schmoyoho
Buck666 skrev:Går alldeles utmärkt att köra Spotify från iPhone genom USB, hur kan ni påstå annat?

I det här fallet är USB ett alternativ på stereon om du trycker på Mode som säger åt stereon att du har kopplat in ett USB-minne. En telefon fungerar inte som ett USB-minne när du kopplar in det så har man inte alternativet iPod på stereon måste man fixa mjukvara och ev. byta styrenhet och kablage, beror på.
av Buck666
Finns det olika varianter på USB-ingångar på Volvo? Måste kolla vad det står i min display när jag väljer USB...

Användarvisningsbild
av snepo
Buck666 skrev:Finns det olika varianter på USB-ingångar på Volvo? Måste kolla vad det står i min display när jag väljer USB...

Jag fick skaffa AD2P,har bara aux och usb som alternativ. På mode knappen
av Schmoyoho
Buck666 skrev:Finns det olika varianter på USB-ingångar på Volvo? Måste kolla vad det står i min display när jag väljer USB...
Lite olika mellan olika årsmodeller och stereonivåer. Jag har PS i en 2007:a och hade bara AUX från fabrik, fick fixa styrenhet, kablage och allt sånt själv. Fr.o.m MY08 eller -09 tror jag USB ingår på PS men är tillval annars. Verkar vara fördraget i övrigt så att man bara måste installera sjläva porten och fixa mjukvara. Vet inte om iPod varit tillval i alla tider eller om det också ingick någonstans men fr.o.m 2012 ingår ju bluetooth, USB och iPod-integration via USB-porten.
av Schmoyoho
Testade nyss koppla in min iPhone 5 i USB-porten och spela musik över spotify och jag får USB oläsbar. Fick även upp "Do you want to trust this computer" vilket var något nytt för mig i en bil men det gjorde jag och det gick alltså ändå inte. Går inte heller på Sensus-bilarna att spela musik i USB-porten om man valt USB på stereon, funkar bara om man väljer iPod eller Bluetooth.

Edit: du som nu kan spela musik via USB-porten på din bil, vad har du för grejer? Har du någon dongel? iPhone? Android?

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]