...

Moderator: Moderatorer

av anp
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 81,00.html

" – Det visar att vi inte har fokuserat tillräckligt på åtgärder för att minska rattfylleriet, säger Nils-Petter Gregersen, trafiksäkerhetschef på NTF, till Svenska Dagbladet.
Han tror att ökningen av andelen rattfylleriolyckor beror på svenskarnas ökade alkoholkonumtion."

Personligen tror jag mer på att frånvaron av kontroller i trafiken, gör att folk i allmänhet har lättare att tänja på gränserna. Antalet dagen efter körningar är nog väldigt stort då folk dels har svårt att acceptera att drickande innebär att bilen skall stå hela dagen efter. Eller i vart fall mer än halva dagen beroende på berusningsgrad kvällen innan.
Och dels på att folk vet om att kontrollerna är försvinnande få, eller rent av obefintliga.

Alkolås kommer aldrig någonsin att vara lösningen på problemet heller. Att tro det är att lura sig självt genom övertro på tekniken.
Bort med alla skärmar som polisen gömmer isg bakom, och ut med dem i trafiken där de gör verklig nytta genom sin blotta synlighet/närvaro.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Låter definitivt som skrämselpropaganda om det inte har aktiverat alla kameror och sitter framför datorerna istället, för på vägen har jag inte set dem denna vecka :lol:
B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]