Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bonden1989
Lucif3r skrev:Vet du vad det är ska vara för färg på kontakten och/eller kablarna? Och var det vänster eller höger sida? Tänkte jag kanske kunde kolla på min, men svårt att veta vilka kontakter det ska vara då jag inte har några diskanter där :P
Här är en bild på kontaktstycket på höger sida. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1077486
Där är kablarna rosa.

Det är på vänster sida jag inte hittar något. DayDreamer har skrivit i ett inlägg en bit ner under den bilden jag länkade till, där han tror att de kablarna är brun och gul.

Vore jättesnällt om du kunde ta dig en titt! :-)-)
I haynes så står det Vänsterhögtalare bak brun-vit och brun-svart, höger så är det rosa-svart och rosa-vit. Nu är det ju inte säkert att detta stämmer :roll:
Jag början nog fundera på ifall de har glömt den där sladden på fabriken... :roll: Har tittat så gott det går, men alla sladdar som kommer nerifrån går upp i det svarta kontaktstycket. Bland annat en brun/svart sladd.
De kablarna går sedan vidare därifrån upp i taket och verkar sedan gå framåt.

Börjar tycka att detta är mycket märkligt! (HMM)

Nu när jag tog bort kåpan över diskanterna såg jag att det satt en plastbit limmad på insidan. Det är väl bara någon ljudisolering när man inte har diskanter? Jag menar jag kan väl slita bort den? :???:
Så här ser den ut:
Foto0228.jpg
Foto0228.jpg (753.27 KiB) Visad 285 gånger
Ska kolla åt dig nästa gång jag kommer till skroten i Kristinehamn för där vet jag att det står en bil som är totalt ur riven bak :) Men du kanske har hittat kabeln tills dess :)

Ja det är nog någon typ av ljudisolering det låg en sådan ljudisolerings matta i hålen för högtalarna i hatthyllan på min bil.
DayDreamer skrev:Ska kolla åt dig nästa gång jag kommer till skroten i Kristinehamn för där vet jag att det står en bil som är totalt ur riven bak :) Men du kanske har hittat kabeln tills dess :)

Ja det är nog någon typ av ljudisolering det låg en sådan ljudisolerings matta i hålen för högtalarna i hatthyllan på min bil.
Ja, du får göra det! :wink: Vågar inte riva allt för mycket i bilen, för då lär den väl gå sönder eller nåt... :roll:

Då river jag bort det där gummit! :wink:
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Jaha, då har man handlat igen då! :)

Den här gången blev det ett par täckpluggar till strålkastar-torkarna.
Foto0232.jpg
Täckpluggar
Foto0232.jpg (632.09 KiB) Visad 285 gånger

Fanns inga torkararmar monterade när jag köpte den och jag har inget behov av dem heller. Kan tänka mig att de behövs lite längre norrut där det är mer snö. Torkarmotorn går dock på bägge två.

Nu kommer väll kanske vissa här att skrika, men jag kommer att behålla armarna på bilen. Monterar pluggarna över trots att vissa säger att det inte går. Majoriteten säger dock att det inte är nåt problem på första gen V70. Jag har provat och de passar fint, så jag kommer att rycka kontakten till motorn istället.

Nu har jag en liten fråga om lackeringen. Vparts säger att man ska ha på silikonrengörare innan primer. Jag har hört att det ska gå lika bra med ett fint sandpapper. Stämmer det? Sparar gärna de slantarna en burk kostar, för jag lär ju aldrig använda den igen... :roll:

Nu till primer och färg. Hur länge kan sånt hålla sig? Fick med det när jag köpte bilen 2010 och det har stått frost-skyddat sedan dess. :)
Foto0230.jpg
Primer
Foto0230.jpg (679.12 KiB) Visad 279 gånger
Foto0231.jpg
Färg
Foto0231.jpg (722.96 KiB) Visad 278 gånger
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hurvida det fungerar med sandpapper eller ej beror på materialet. Många plaster släpper ur sig föroreningar när det slipas, så på dom plasterna gör man bara saken värre om man slipar.
Silikonrengöringen tar både bort det yttre lagret av föroreningarna och lägger sig som ett "skydd" mot ev. framtida utsläpp.
Det som händer om slarvar med rengöringen är att lacken inte fäster som den ska, och kan resa på sig/spricka/flagna efter ett tag.

Tycker f.ö. det var väldigt omständigt(och trångt) att få ur torkarmotorerna, iaf om man inte plockar bort strålkastarna också... Så låt dom sitta du, är ju inget som syns :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Thinner borde ju fungera att dra över innan du lägger på primern, så gjorde jag på mina stänkskydd och lacken sitter bomfast :D

Förresten har du hittat kabeln till diskanthögtalaren HB? Jag kan lägga upp en bild imorgon som jag tog i dag på skroten :D hoppas iaf att den hjälper :)
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 55

Det är väl 205/50-17 på den fr&ari[…]

Skroten som finns här har inget självplo[…]

Fel centerhögtalare?

Har du loggan på din centerhögtalare?

Carplay trådlöst?