Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Kunde inte hålla mig, så började meka redan nu på eftermiddagen.

Utgångsläget!
Bild

Börjar så smått med att lossa kontaktstycke till LMM och värmeventilen till vevhusventen.
Bild

Locket bortmonterat! Det blir lite dammigt i burken.
Bild

Här ligger locket i väntan på att LMM ska skruvas loss.
Bild

Skruvar bort avskärmningen/luftstyrningen jag tillverkat.
Bild

Bild

Insugsslangen mellan LMM och turbo borta.
Bild

Bild

Burken bortmonterad! Skitigt som fan under, men det torkade jag rent. (Ej på bild)
Bild

Bild

LMM avmonterad från locket.
Bild

Avskärmning med LMM monterad sitter på plats.
Bild

Oops! Stod ingen information om att avskärmningen inte passar på bilar med automatlåda! :?

Vad fan gör jag nu...

Bild

...jo man får helt enkelt bocka om röret till oljekylaren så insugsslangen går fri. Kan säga att det inte var helt lätt att få till det så röret gick att gänga på kylaren
utan att tvinga det.

Bild

Insugsslangen på plats! Notera att den ligger helt fri från oljeröret.
Bild

Filter och kantlist på plats.
Bild

Bild

Bild

Bild

En ITG dekal får kröna verket!
Bild
Satfläsk vad snyggt! Tycker Biltemalisten gjorde sig bra där. Ska du inte ha en Biltemadekal också? :wink:
Lucif3r skrev:Hade du inte haft den där svarta listen hade det inte sett bra ut, men nu ser det ju helt ok ut :)
Listen blev verkligen pricken över i. :)

robinb3rgsten skrev:Blev väl inte så dumt; ) blev de nåt gött morr då?
Nej jag blev jättenöjd faktiskt. :)

Insugsljudet blev inte mycket högre än K&N filtret jag körde med innan, men satan vad man hör dumpljudet! :shock:

FyoDisco skrev:Satfläsk vad snyggt! Tycker Biltemalisten gjorde sig bra där. Ska du inte ha en Biltemadekal också? :wink:
Tack! :D

Jo listen gjorde jättemycket faktiskt. :) Hehe! Nja, tror jag skippar Biltema dekalen! :wink:
Ja, just dumpljudet är ju det som kommer fram med öppet filter, jämnfört med insats. Sen är det ju öppet för diskution hur bra en orginaldump låter :lol:
Fast 940 har ju inte 3 mil rör mellan filtret och turbon, som 85x70 har, så det blir nog inte samma ekande, plastaktiga, dumpljud som 85x70 får :)
Blev nice ju, passade rejält fint som vitt :D

alltid trevligt med öppet filter och dumpljudet som blir, min v70 så blir det där härliga spoolljudet av turbon när den börjar jobba och det där grova andningen när man släpper gasen, alltid lika trevligt, folk vänder sig alltid om när man låter på avstånd :P
Tack så mycket! :D

Jo vitlackad avskärmning blev verkligen klockrent tycker jag, den hade inte alls passat in så bra svart. Brukar vara lite självkritisk till alla förändringar jag gör med bilen,
men detta blev jag supernöjd med faktiskt! :D

Dumpljudet blev supergött! :-))))) Fast man kanske är en gubbe (46 bast) så är man fortfarande 20 i skallen, haha! :mrgreen:
Nej håller med, hade nog inte sett lika bra ut som svart som den nu gjorde som vit, det där vart fint :)

hehe äsch, åldern är bara en siffra, så länge man inte agerar som en grinig gubbe så är man inte det :P
  • 1
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 291

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007