Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fisse
Hej!

Jag undrar om det finns någon i Skåne som har möjlighet att bistå med hjälp för en felsökning med Vida.
Har en bekant med en v70 2,4D 163hk från 02. Den har diverse felkoder som jag ej kan få bort eller komma vidare med min vanliga läsare.

Bilen har startsvårigheter och felkod på bränsletryck samt går in i limp home. Vi har bytt bränslefilter, bränslepump, högtryckspumpen samt letat efter läckor. Gjort ett enklare leak down test, med resultat som visar att 2 spridare inte håller riktigt tätt.

För att slippa o byta fler delar innan man vet exakt vad som felar mer så behöver vi göra en grundlig felsökning.
Finns det någon som har möjlighet att hjälpa till mot ersättning givetvis! Pm:a mig eller maila på [email protected] Bilen finns utanför Löddeköpinge.

Med vänliga hälsningar
Micke
Användarvisningsbild
av fisse
Tack dieselmagnus för din input! När vi mätte så kom det ca 4ml i 3 av spridarna och i dom andra 2 10ml. Detta var på tomgång under 1 minut. Den kan gå fint flera minuter på tomgång eller en provkörning, sen går den in i limp home. Går ej över 3000 varv.

Vi får kod bränsletryck för högt/lågt, även fått på bränsletrycksregulator. Vi har bytt till original bränslefilter, samt hällt i medlet från Red line som rekommenderas i din tråd.
Vad heter den här kontakten?

Hej! Jag vill bara återkoppla och berät[…]

Nej.

Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Hur gick de för dig med detta felet? Jag har[…]