Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Skulle tro att det är lika olagligt som att gå ut i nån annans skog.. D.v.s inte alls... Att skjuta ner den däremot är nog extremt olagligt och där handlar det säkert om åtal om man blir påkommen.

Förstör man andras egendom för säkert 10 000kr är man ett riktigt rövhål.
Det bör väl vara likställt med att gå in på någons tomt och filma. Ja, om den nu filmade. Får man det? Och hur olagligt är det att filma i någons skog eller på någons åker? Det bör väl vara någon form av skillnad mellan tomt och mark tycker jag. Detta är helt klart ett intressant spörsmål. Hade någon skickat in en drönare i min trädgård så hade flugsmällaren definitivt åkt fram. Hade den bara flugit över på hög höjd hade jag struntat i den.
gubbstrutt skrev: En polare o jag sköt lerduvor i våras och det dök upp en sån där mackapär över hans ägor på låg höjd han sköt ner den :lol:
Han har inte hört något än :) .
Hahahaha!!!!! Så jäkla klockrent!
Hade ja hört skott hade ja flugit hem med min drönare det är ett som är säkert.
LarsBd skrev:
joel80 skrev:Förstör man andras egendom för säkert 10 000kr är man ett riktigt rövhål.
Använder man leksaker för 10000kr på ett för omgivningen synnerligen störande sätt är man ett ännu större rövhål.
Men en Harley Davidson kostar ju flera hundra tusen..?
Det är skillnad på att flyga/filma i nåns trädgård än på som ovan nämndes över nåns mark/ägor. Allemansrätten ger allmänheten rätt att beträda sån mark. Flyger nån lågt över min trädgård skulle jag också reagera. Dock inte skjuta..

När det gäller filmande så får man ju faktiskt filma vem som helst så länge man befinner sig där allmänheten har tillträde. Det är även tillåtet att filma in på nåns tomt/trädgård/hys så länge man gör det från område där allmänheten har tillträde.
Jo.. Fotande från drönare utan tillstånd är under utredning. Än så länge typ fritt fram.. (då domen om att det ska räknas som kameraövervakning är överklagad så domen har inte vunnit laga kraft.)

Själv håller jag på med pappersarbetet för att söka tillstånd för drönarflygning samt publiceringsrätt av flygbilder. Så jag ska kunna använda drönaren i jobbet.
Men det är fånigt dyrt.. 3-4000kr i ansökningskonstnad sen ca 1500kr/år.. Plus försäkring man måste ha för ca 1500kr/år den också.
joel80 skrev:Skulle tro att det är lika olagligt som att gå ut i nån annans skog.. D.v.s inte alls... Att skjuta ner den däremot är nog extremt olagligt och där handlar det säkert om åtal om man blir påkommen.

Förstör man andras egendom för säkert 10 000kr är man ett riktigt rövhål.
På polarns ägor ligger även huset o trädgården osv och den där grunkan hade även åkt runt tanten hans när hon var i trädgården sa hon och sånt tål varken polarn eller jag. Jadå vi är bland de största rövhål man kan tänka sig :lol: . Vi kör dessutom Harley Davidson båda två och som grädde på moset leker vi med gamla mopeder så de skulle duga till o hålla hastighets begränsningen på motorvägen om vi vill det du llesrof :)
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]