Håller med dej Funk. Form & design får vara med och avgöra mitt bilval..Inte låter jag det praktiska bestämma karosseriet... Då hade jag väl isf köpt en Citroen Evasion, typ...
Nu åker vi inte så värst mycket på semester på det viset som några här menar..Och har "bara" 1 barn...Skulle uppskatta årliga semesterturer till 4 st ungefär. Uppskattar att det rör sej om ca; 400 mil för det ändamålet. Vi har sommarstuga vid sjö som vårt semesterparadis

och där finns redan det mesta.
Hur som helst så har det sällan varit problem med att packningen inte får rum, även om vi varit 2 vuxna och 2 barn. Och med 1 barnvagn på den tiden det begav sej. Vid något tillfälle har dock enstaka väska fått vara i kupe'n. För övrigt så har nästan inget försakats vid packningen.. Vi packar oftast med oss det som går åt och inte för eventualiteter.
Till de som köper kombi då, och lastar mycket; använder ni godkända lastförskjutningsgaller till kupe'n?

Det är inte så vanligt vad jag ser i trafiken iaf..Men lastas upp ska det. Härom dagen såg jag en V70 som hade en hopfälld, mindre, gräsklippare (såg det ut som) i ena delen av lastutrymmet. I den andra var det jordsäckar som stack upp. Undrar vad en sån jordsäck väger vid kollision på sin väg fram i kupe'n?
M V H
---> Matz
------------------------------------------
http://matzen10.wordpress.com