Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

reserven skrev:Vad drar ni upp för argument för att landa på över 9% rabatt vid privatköp?
Jag har varit runt och begärt offert hos många handlare nu. Får inte ner priset mer än 5-8%. Utgångspriset (enl. konfiguratorn) ligger en bra bit över 600kkr och marginalerna på tillbehör är ju rätt bra så jag hade trott att jag skulle kunna komma ner lägre men jag har slut på argument.
Hur gör ni? Vilken approach har ni när ni pratar med säljaren?
Jag försöker bara vara mitt vanliga trevliga jag (nåja...) men det verkar funka sådär.

Saken är den att jag både skulle kunna skriva kontrakt imorgon eller likväl om ett år. Affären är inte jätteviktigt att den sker NU, men den som vill göra affär till "rätt pris" får gärna göra det. Annars kan jag vänta och se om T5 dyker upp med AWD snart (vilket en av säljarna hintade lite diskret om att det "nog gör" eftersom det finns som alternativ till XC90)

Så vad gör jag för fel? Eller vänder jag mig helt enkelt till fel handlare?
Skulle kunna åka LÅNGT för att göra en bra deal. Någon som kan namnge en säljare som brukar vara "snäll"?
Skicka gärna PM om det är känsligt att skriva ut här.
Jag är ännu sämre än dig på att få rabatt.

Vad säger säljarna när du försöker få rabatt?
För mig brukar säljarna dra några planekonomiska haranger som skulle få Mao Zedong grön av avund...!
Det blir inte bra om vi tar kunder från din återförsäljare, bl.a, bl.a..
reserven skrev:Annars kan jag vänta och se om T5 dyker upp med AWD snart (vilket en av säljarna hintade lite diskret om att det "nog gör" eftersom det finns som alternativ till XC90)
Det vore ju högst intressant om Volvo introducerade AWD för T5 igen. Ex XC60 T5 finns ju faktiskt med AWD men inte på den svenska marknaden. Kanske blir likadant i framtiden för T5orna...
Jag fick 9% direkt via offertförfrågan på bygg bil. Borde gå att förandla mer på plats. Men jag avvaktar till AWD kommer till T5.. :???:
Bilagor
image.png
image.png (164.98 KiB) Visad 1023 gånger
na96gen skrev:Men jag avvaktar till AWD kommer till T5.. :???:

Finns det något som tyder på att T5 AWD kommer tillbaka till Sverige?
Versionen finns på XC90 och fler å fler bensinare säljs i Europa där V90 har sin största marknad. Så hoppas kan man ju.. Men misstänker att det får bli en T6 även i fortsättningen.. :twisted:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 56
Byte Xenon V70 -08

Misstänker att det är det man får […]

Nästa elbil från Volvo?

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Antisladd lampan brukar vara den som tänds f&[…]