Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tycker det mest intressanta blir att se vad man kommer kunna få ut ur T8an. :)
grillchips skrev:Är det spikat ännu vilka motorer som kommer till V90?
Så vitt jag vet : T4, T5, T6 AWD, D3, D3 AWD, D4, D4 AWD, D5 AWD, T8 och Bi-fuel (T5). Kommer fler får det gärna fyllas på här.
fjohan82 skrev: Så vitt jag vet : T4, T5, T6 AWD, D3, D3 AWD, D4, D4 AWD, D5 AWD, T8 och Bi-fuel (T5). Kommer fler får det gärna fyllas på här.
Skulle det inte dyka upp en T6 TE iallafall till XC90 (och då antagligen till V90 också)?
Isåfall kommer det troligen först till nästa år... Ungefär som att D5 TE för V60 kom först efter nått år.
joel80 skrev:Jag tycker det mest intressanta blir att se vad man kommer kunna få ut ur T8an. :)
Är väl bara bensinmotorn som går att kräma ut lite extra ur.
Annars får man ändra i någon frekvensomformare så elmotorn presterar bättre :D
Absolut... Men det intressanta är ju siffrorna tillsammans med elmotorn.. Med det vridet man får från elmotorn och att det trycker på även genom dieselmotorns växlongar gör att siffrorna på en T8 blir betydligt mkt bättre än på motsvarande utan el. Så är i och för sig intressant med siffrorna på T8 rent allmänt.. Utan Polestar också. :)
Koppling föll i golvet

Tillägg, har funnit lite lite olja på b[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]