Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av reo91
Hejsan alla,

Precis kommit hem från Trollhättan där jag var på AutoTech Motor, lagt in steg 1 på min V70 2,5FT -11.
Funkade direkt utan krångel, lämnade bilen och lite mer än en timme senare kunde jag hämta bilen igen.

Där fick jag frågan om jag försökt trimma den tidigare, svarade ja och att det varit på GDM Performance(de har fått en hel del missnöjda kunder som trimmat hos GDM, bl.a mig själv).
Då fick jag till svar att jag hade en jäkla tur att min styrbox fortfarande fungerade, för Göran på GDM har nämligen lagt så mycket lim så att det har flödat ca 1 cm in på själva kretskortet runt om, AutoTech skall skicka foto till mig som jag skall behålla(kan lägga upp det här när jag får det).
Dessutom fick AutoTech använda ett stämjärn och en massa våld bara för att kunna öppna styrboxen.

Och fick även höra att GDM:s siffror inte ens är i närheten av vad man får ut om man bänkar bilen!
De hade haft en kund som trimmat på GDM men tyckte att han fick för lite krut, betalade för 390HK hos GDM, bänkade den hos AutoTech och fick endast ut 330HK(305HK original), fick nytt trim hos AutoTech som gav honom 350Hk istället(Testat i bänk).

Bara vill få er till att tänka lite längre, det är värt att köra till Trollhättan och betala 2000:- mer men ändå ha en styrbox och trim som fungerar!!
Som medlem på detta forum har ni 10% rabatt vilket var min kostnad för att köra fram och tillbaks(körde inom lite annat på vägen).
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja det är inte mycket att fundera på när man har en bensinfemma!!

Autotech fick skruva med min V70R som sedan mappades på landsväg. Den gick underbart fint efter det. Inga störande motorlampor på 8års ägande. Besiktningspersonalen och andra som servade bilen gillade Ferrita avgassystemet.
Tre gånger har ja varit hos ATM och aldrig blivit missnöjd 8)
Användarvisningsbild
av Mikesh89
Du har självklart först kontaktad gdm och ifrågasatt osv innan du postar något sådant här. Vad fick du för svar då? :):)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av reo91
Mikesh89 skrev:Du har självklart först kontaktad gdm och ifrågasatt osv innan du postar något sådant här. Vad fick du för svar då? :):)

Nej, MEN så fort jag får bilden/bilderna så skall jag kontakta honom angående det.
Skall även berätta för honom varför han inte fick det att funka efter 4 försök men ATM fick det att funka dirr.

Sen att jag skrev negativt om honom är väl skit samma med tanke på att många av dem som trimmar hos honom hamnar till slut hos ATM.

DENNA TRÅD VAR TÄNKT ATT HÖJA ETT VARNANDE FINGER, FÖR DET ÄR INTE OK!
av Westerberg71
Är du 100% säker på att det är han som limmat och klabbat?

Innan jag gick över till den mörka sidan och köpte Volvo så körde jag SAAB och trimmade hos gdm och har aldrig haft något att klaga på.

Bra att du varnar dock!
Uppdatera gärna med bilder och hur det går.
Användarvisningsbild
av Mikesh89
Har gjort ca 10 bilar där , och många många många i min vänskapskrets likaså. Aldrig haft problem . Både via obd och i styrbox . Han har aldrig limmat för mycket osv . Så blir bara förvånad . Sen så e det ju rätt känt på denne marknaden att 1 trim företag oftast pratar skit om ett annat . Man kan ju åtminstone kontakta företaget och se var det ställer sig innan man postar en massa . Jag kan ju posta en massa varningar mot ATM också. Från vad jag hört . Men jag gör det inte eftersom jag inte vet vad som är sant o inte sant :)

Användarvisningsbild
av sura56
reo91 skrev: Dessutom fick AutoTech använda ett stämjärn och en massa våld bara för att kunna öppna styrboxen.
Låter som en seriös "trimmningsfirma" :wink: :wink:
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]