Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av miken
Tja

Tänkte montera en Led ramp på min v70n -05

Kom gärna med förslag hur det blir snyggast att montera samt vilken ledramp jag ska köpa :)
Har ni bilder på era bilar där ni har monterat ledramp så ladda gärna upp dom här :)

Funderar på den Vparts säljer någon som har den??

Tacksam för tips ! :)
av Dieselnordlöf
Arbetsbelysning som den där ger ju en väldigt trevlig upplevelse nära bilen, men ingen direkt längd på ljuset. Jag lider å andra sidan av i princip för mycket ljus, blir bländad av skyltar titt som tätt
av Exyzäta
Dieselnordlöf skrev:Arbetsbelysning som den där ger ju en väldigt trevlig upplevelse nära bilen, men ingen direkt längd på ljuset. Jag lider å andra sidan av i princip för mycket ljus, blir bländad av skyltar titt som tätt
Kanske just därför jag nöjde mig med den rampen jag valde? Visst kan man slänga på 1000w med några nbb eller Bosch bigknick men användbarheten bli lidande istället. Lagom är bäst. Jag har på mitt arbetsfordon en radda extraljus uppe på hyttaket men det kan bli lite för mycket ibland.
Bilagor
IMG_0572.JPG
IMG_0572.JPG (744.39 KiB) Visad 2575 gånger
av garinge
Exyzäta skrev:
Dieselnordlöf skrev:Arbetsbelysning som den där ger ju en väldigt trevlig upplevelse nära bilen, men ingen direkt längd på ljuset. Jag lider å andra sidan av i princip för mycket ljus, blir bländad av skyltar titt som tätt
Kanske just därför jag nöjde mig med den rampen jag valde? Visst kan man slänga på 1000w med några nbb eller Bosch bigknick men användbarheten bli lidande istället. Lagom är bäst. Jag har på mitt arbetsfordon en radda extraljus uppe på hyttaket men det kan bli lite för mycket ibland.
bli för mycket? kan ALDRIG bli för mycket extraljus.. ju mer desto bättre, jag har ännu fler på min lastbil och natt blir dag när man kör igång alla... :P
Bilagor
1x.jpg
1x.jpg (141.32 KiB) Visad 2585 gånger
av Exyzäta
garinge skrev:
Exyzäta skrev:
bli för mycket? kan ALDRIG bli för mycket extraljus.. ju mer desto bättre, jag har ännu fler på min lastbil och natt blir dag när man kör igång alla... :P
Ditt problem i den hytten är all skit du har som gör att du knappt ser ut. Borde vara förbjudet att hänga massa tingeltangel som stör utsikten framåt.
av garinge
Exyzäta skrev: Ditt problem i den hytten är all skit du har som gör att du knappt ser ut. Borde vara förbjudet att hänga massa tingeltangel som stör utsikten framåt.
oj, här var det någon som var bitter.. :)

Jag har inga problem att se ut, neråt, eller framför mig, så oroa dig inte för mig, var mer orolig över din tvåaxlade dragare
på vintertid än vad jag ser framför mig :)
sen att jag har en kamera på solskyddet på högersida som överblickar -allt- framför på en skärm i konsollen, samt en i fotsteget på högersidan som visas i stereon... Så jag ser extra mycket, himla bra hjälpmedel i dom döda vinklarna...

Så tagga ner ett par steg, det handlade om extraljus här inne, och jag ville bara säga att man -aldrig- kan få för mycket, gäller och ha dom rätt inställda :)

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]