Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jk44
Hej!
Har monterat en dragkrok på min v70 -12. Det som återstår är nedladdningen av mjukvara till trailermodulen. Kontaktade Bilia idag och de ville ha 1600 kr! för mjukvaran! Tycker det låter orimligt dyrt och funderar på om inte säljaren tagit fel. Vad brukar mjukvaran till TRM kosta i vanliga fall?
Användarvisningsbild
av Hasse53
Helmia i Karlstad ville ha 925 SEK för detta jobb till min V50.

Då jag inte köpt någon TRM så skippade detta och gick in för en relälösning istället.
Användarvisningsbild
av ER
Närmaste jag kan komma då jag hade mera saker på denna order är 657kr för mjukvaran till 13-pol kablage inkl nerladdning för ca 500kr så i mitt fall 157kr för mjukvaran på Upplands Motor.
Skall inte påverka om man köper "hårdvaran" hos dom eller inte.
Relälösning/ej original är inget du vill ha då mjukvaran innehåller saker som TSA, avstängning av bakre parksensorer vid backning, avstängning/flytt av bakre dimljus till släpet osv. som enbart är fördelar om du har släp efter utöver att bilen inte sparkar bakut pga kopplingen som den inte förstår och ger mystiska elfel med tiden orsakat av denna koppling. Att TRM tar 5 minuter att installera samt blir snyggt hur man än beter sig är också fördel.
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
Om jag inte minns fel så betalade jag ca 550kr för mjukvaran till min trm på BilMånsson.
Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]

Var sitter Volvo On Call batteriet i bilen och vad[…]

Fläkten bryr sig inte om hur varmt du tycker […]

Ja, den prissättningen råkade jag ocks&[…]