Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas 80
Något underligt är det med bilen också tror jag.
Har my17 mjukvara och ca varannan gång får jag anslutningsfel trots full mottagning med Telenor. Antingen kan jag vänta 10-15 minuter så kommer det igång eller så får jag gå in och bocka ur och sen i anslutningen så går det direkt.

Börjar bli smått irriterande. Tänkte köra slut på det jag laddat och sen testa en annan operatör om det hjälper.
av Amli
Jag har ett Telia tvillingkort i min bil och har aldrig haft något problem. Det slutade fungera när jag körde in i Norge tidigare i veckan men det var bara för att roamingfunktionen på bilen var avslagen (fick upp i skärmen om jag ville slå på den). Jag har även 3 barn som konstant sitter uppkopplade med sina iPads i bilen...

Jag tvivlar starkt på att det skulle vara ett Teliaspecifikt problem.
av Hyted
I mitt fall var det Telia som hade missat att kryssa i något på tvillingkortet.
Nu är det ordnat via Telias support och allt fungerar som det ska!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av andreas 80
Någon som har problem med Spotify och väder sedan någon dag tillbaka?
Alla andra tjänster fungerar men på Spotify står det bara välkommen och snurrar i all evighet. Och väder visar anslutningsfel.

(Sen jag kör via mobil hotspot så har jag inte haft några problem med anslutning så mycket tyder på att det var problem med just Telenor för mig)
av BessoMesso
HAllå där!
Min Xc90 MY17's spotify och väder slutade funka sedan 2 dagar tillbaka.
Har inte gjort någon uppdatering eller liknande. Bara slutade för 2 dagar sen.
Idag bytte jag ut simkortet och var samma problem. Avinstallerade alla appar och kunde ladda ner dem igen men när jag vill kolla vädret och lyssna på spotify så har det bara laddat tills den säger "Ingen internetanslutning"

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Vad är det för plastburk som sitter prec[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]