Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sebben91
Hej, hur fäster ni stabiliseringsstagen på era extraljus? har satt dit 3 runda bosch med regplåtsfäste men stagen var för korta för att ens nudda grillen, tänkte väl om man skulle skaffa längre och dra med plåtskruv i kofångaren.. hur har ni gjort, nån som har lust att lägga ut bild?

mvh
av Amarace
På en 240 brukar jag använda original fäste för extraljusen (med ett plattjärn för att kunna använda 3st) eller göra eget som fästs i fronten under grillen.
Stabiliseringsstagen fäster jag sedan i övre frontplåten.

Tycker det ser så dumt ut nör extraljusen hamnar så långt fram och en bit ner jämfört med hur fronten ser ut.
Användarvisningsbild
av Frrla
Så har jag också gjort
Bild

Men på den första som jag har gjort med stag som du, var dom lite för korta. och då fick dom bli på grillen. personligen har jag inte haft några problem med det på dom (3-4) åren jag haft så.
Bild

om dom är för korta för dig så köpte jag mina på biltema. längden stod på förpackningen tror jag.
av Amarace
Skar ut ur en bild på min 79:a, såhär ser det ut då jag använder original fäste med ett plattjärn.

Bifogar originalbilden också :)

Kan ta bättre bild om så önskas, likaså på egengjort stag.
Bilagor
DSC_1208.jpg
DSC_1208.jpg (493.38 KiB) Visad 367 gånger
DSC_1208_org.jpg
DSC_1208_org.jpg (808.27 KiB) Visad 373 gånger
av sebben91
tack för svar! kör på frrls första lösning och sätter längre stag i grillen, även om jag håller med om att det vore klart bättre att ha ovanför kofångaren istället.. det får bli på nästa! ;)
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]