dieselputte skrev:Ja, hög oljenivå låter inte bra.
Har för mig att man kan se i Vida när senaste regenerering gjordes. Var det typ 50 mil sedan så har de troligen fyllt på för mycket olja. Minns att min personlige mek nämnde för många år sedan att det kommit bulletin om att mindre volym olja skulle fyllas på vid service, jämfört ursprungligt direktiv. Har för mig det var 0,5 l mindre.
Okej! Jag tycker det är jobbigt att vara hos den här bilfirman, va där idag och dom vet aldrig någonting om bilarna. Kan ju vara för att det är semestertider också... Dom lovade iaf att bilen inte skulle säljas med lysande motorlampa... Jag är ju väldigt intresserad utav bilen men dom verkar inte vilja reparera allt som ska repareras innan jag bestämmer mig. Dom sa i princip att om jag vill ha bilen får jag köpa den, sen om det är några fel på den så fixar dom det i efterhand.
Dom hade heller inte upptäckt den höga oljenivån när dom gjorde inbyteskontrollen. Kom på att det va för hög nivå på kylarvätska också. Iofs när bilen va varm men (det kanske är ganska vanligt att det är över max då).
Det Stog att partikelfälla va bytt vid 12000 mil, tillsammans med luftfilter, bränslefilter och lite annat. Vad ingår i 12000 mila servicen? Hon trodde inte att partikelfälla va partikelfilter vilket jag tror att det är. Sen verkar dom hela tiden säga att det är på 1.6 drive filtret ska bytas då och inte på 2.0an. ojoj vad det verkar vara snurrigt för dom :p Hon så att hon skulle höra av sig närmare med servicen iaf.