Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jockeef
Tjenare, jag är inne på att skaffa mig en ny bil. Har just nu en Audi A4 2009 2.0TDI
Jag kör ca 1500-2000mil/år

Har provkört V60 D4 (EJ AWD) med dynamic chassi, tycker den var okej
Ska åka och provköra en V60 CC D4 AWD på måndag

Jag gillar mer bensin än diesel, men gillar även AWD mer än FWD.
Jag har 7km till jobb vilket inte är långt så igentligen borde bensin rekommenderas?
Hur är T5 gentemot D4 AWD? Tänkte åka och provköra en V60 CC T5 (Det är den enda dom har inne) samtidigt som jag testar en D4 AWD för att se lite skillnad.
Har kört mycket XC70 D4 AWD 2016 och jag gillar bilen i sig, den är väldigt mjuk och går mycket bra.

Hur upplever ni era D4 AWD eller T5or?
Hur är förbrukningen på T5 gentemot D4 AWD?
Lite tips för jag tänker på detta dagligen och kan inte komma fram till någon slutsats
av mikebike
Jockeef skrev: Jag har 7km till jobb vilket inte är långt så igentligen borde bensin rekommenderas?
Nej, cykel.
Användarvisningsbild
av Derank
Jockeef skrev:Tjenare, jag är inne på att skaffa mig en ny bil. Har just nu en Audi A4 2009 2.0TDI
Jag kör ca 1500-2000mil/år

Har provkört V60 D4 (EJ AWD) med dynamic chassi, tycker den var okej
Ska åka och provköra en V60 CC D4 AWD på måndag

Jag gillar mer bensin än diesel, men gillar även AWD mer än FWD.
Jag har 7km till jobb vilket inte är långt så igentligen borde bensin rekommenderas?
Hur är T5 gentemot D4 AWD? Tänkte åka och provköra en V60 CC T5 (Det är den enda dom har inne) samtidigt som jag testar en D4 AWD för att se lite skillnad.
Har kört mycket XC70 D4 AWD 2016 och jag gillar bilen i sig, den är väldigt mjuk och går mycket bra.

Hur upplever ni era D4 AWD eller T5or?
Hur är förbrukningen på T5 gentemot D4 AWD?
Lite tips för jag tänker på detta dagligen och kan inte komma fram till någon slutsats

avståndet gör detsamma, jag har 3km och gör säkert en 10-12 småturer varje dag, diesel el bensin gör detsamma, det enda du kan tänka på på vintern är att ladda batteriet ett par gånger pga att dieselvärmaren drar en hel del kräm.

Jag har själv en D4 awd, xc60 och har kört den i både V/CC60 och den motorn rasslar och lever rövaren jämfört med bensinaren det kan jag lova dig, så jag hade tagit en bensinare om jag inet känt behov at awd, jag har själv inte behov av awd men det blir så mycket roligare på vintern att ösa runt. Då pengen inte räckte till en T6a fick det därför bli en D4 då jag ville ha AWD.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
T5 går mjukare, tystare och är betydligt snabbare än D4 awd. Kör du lugnt kan T5 gå extremt snålt för sin effekt! Den 8-stegade växellådan i T5 är definitivt att föredra framför den 6-stegade i D4 awd. Den enda fördelen jag kan komma på med D4 awd är att det är just awd. Polester rekommenderas oavsett vilken du väljer!
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Jockeef skrev:Frågan är nu om man ska ta en v60 T5 Dynamic eller köra på en V60 CC T5 SUMMUM? :)
känner du att du är i behov av den högre bilen eller klarar du dig med den lägre? bara du som kan avgöra ;)
av Jockeef
LazerHawke skrev:
Jockeef skrev:Frågan är nu om man ska ta en v60 T5 Dynamic eller köra på en V60 CC T5 SUMMUM? :)
känner du att du är i behov av den högre bilen eller klarar du dig med den lägre? bara du som kan avgöra ;)
Jag har alltid gillat lite högre bilar, CC tycker jag ser snyggare ut än v60 med R paket. Får se när jag åker dit om dom har V60 CC T5 eller vanliga V60 T5 inne när jag ska provköra :)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Jämför du det, i mitt tycke, ganska taskiga dynamic paketet med en CC så är väl valet lätt :)

Hej! Vart kan jag få tag i en ny antenn till[…]

Nya knuten Snapchat-321211097.jpg Snapchat-5676[…]

Körde i limpmode till Luleå.. nåt[…]

Svårlösta vibrationer

Man önskar ju att det fanns företag som […]