Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Såklart pratar vi om en förmånsbil. Nu är det ju en bil som jag köpt privat som jag vill maximera värdet på eftersom jag inte kommer behålla den alls så länge som planerat när jag lade beställningen. Visst kostar det med förmånsbil men erbjudandet är klart förmånligare än att äga en ny bil privat, så det är därför jag vill maximera andrahandsvärdet på den beställda bilen. Tror ni på att byta till en D4 eller är det bättre att behålla T5:an?
svårt det där, du kommer hitta fler köpare om du tar en D4a, men å andra sidan så räcker det med att några få letar en T5a den dagen du ska sälja din, så är den förmodligen såld pga det extremt låga utbudet av bensinare.

Min förra problembil ( en v70 T4F ) blev såld på 8dagar hos handlaren, den hade dok endast gått 6000mil så det gjorde den ochså lättsåld.

Jag själv skulle lått ta en T5a före en diesel, fast jag själv kör XC60 diesel just nu ( hade inet råd med en T6a ) bensinare är betydligt trevligare, xc60 vibrerar rätt så bra, en T5a är ju silkeslen. och det är ju inet dyrare att köra bensinare idag.

Jag skulle lätt tagit en T5 om det var jag.
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
såg nu att TS n yss beställt bilen, häv köpet, det säljaren har rätt att ta ut är den tid han lagt ner på dig, kan det röra sig om någon tusenlapp. Jag har själv hävt ett köp en gång, utan kostnad, och din bil hittar de iaf en köpare till.
Tack för all input!
Nej det kostar avsevärt mycket mer än så att häva köpet, som gjordes i april, än säljarens tid. Enligt avtal är det 11% av köpbeloppet tror jag, men jag hoppas att vi kan få ut ganska bra för bilen då leveranstiderna säkert kommer vara ganska långa på V90 ett bra tag framöver. Dessutom vet vi inte exakt när vi kommer kunna få ut tjänstebilen som vi önskar, kan dröja lite.
Koppling föll i golvet

Tillägg, har funnit lite lite olja på b[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]