Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
Uppgraderade i fredags.
Jag upplever inte någon markant skillnad. i o f bara från 245hp/350Nm/180kW till 253hp/400Nm/186kW
Skiljer sig något mellan D och T uppgraderingarna. (I)
En D3 och D4 (2015 MY) får ca 30hp mera efter optimering, medans momentet verkar vara samma för T och D.
Användarvisningsbild
av TommyP86
V60 eller? Har funderat länge själv, men det lutar åt att spara dom 10 tills nästa bilbyte ärligt talat. Var det värt det?
Användarvisningsbild
av C.W.
TommyP86 skrev:V60 eller? Har funderat länge själv, men det lutar åt att spara dom 10 tills nästa bilbyte ärligt talat. Var det värt det?
du får ju ett tjusigt märke att sätta på bakluckan :D
Kanske som andrahandsvärdeökning. Prestandamässigt??? vete f.n

Ärligt talat så borde den 'uppgraderingen' vara standard på V60 redan. :wink:
Användarvisningsbild
av Strebern
Kan bara tipsa lite om polestar.
Jag har en T6 VEA, och har optimerat genom polestar (+4 hk/30 Nm), och då kan man ju tänka att det är 0 i skillnad med tanke med den lilla ökningen i hk, men det är en jädra skillnad ändå.
Den levererar kraften på ett helt annat sätt, att få en 4-cyl premium går ju inte, men optimeringen gjorde ett rejält lyft i upplevelse för min del, motorn upplevs efter optimeringen som med större slagvolym, den lägger på mer vrid hela tiden och det blev rejält roligare att köra, den blev "rätt" inställd helt enkelt, som en strypning som plockats bort.

Och för er skrivbordstrimmare som säger att Rica eller annat minsann ger si och så många topp-hästkrafter, gå och köp Rica då och återkom med en recension, men för oss som inte får pilla på bilarna hur som så har vi inte så mycket annat val. Och jag gråter inte, är supernöjd (har trimmat andra bilar med BSR tidigare, men jag saknar ingenting nu)

Lite offtopic, jag och en ny 535d jagade varandra häromdagen, och jag hade inga problem med att (sakta) hänga av den från och till, och nej (vi höll på rätt länge), den höll inte igen (och ja, vi höll självklart båda alla hastighetsbegränsningar ifall nån undrar).
Efter 100 km/h så drar T6:an riktigt bra, den är ju rätt lätt/liten jämfört med tyskarnas feta arslen.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
C.W. skrev:Uppgraderade i fredags.
Jag upplever inte någon markant skillnad. i o f bara från 245hp/350Nm/180kW till 253hp/400Nm/186kW
En D3 och D4 (2015 MY) får ca 30hp mera efter optimering, medans momentet verkar vara samma för T och D.
vilken soppa kör du?
Användarvisningsbild
av Strebern
LazerHawke skrev:
vilken soppa kör du?
Kan svara trots att det inte är till mig, det spelar ingen roll vilken soppa, "basic" soppa funkar, inte som förr i tiden, att de optimera för en viss oktan
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Strebern skrev:
LazerHawke skrev:
vilken soppa kör du?
Kan svara trots att det inte är till mig, det spelar ingen roll vilken soppa, "basic" soppa funkar, inte som förr i tiden, att de optimera för en viss oktan
fattar inte att vissa inte känner skillnad jag känner skillnad det är en helt annan bil och jo soppan har betydelse ju högre oktan ju mer prestanda får du ut.. säger ju sig självt...

läste på polestars sida till och med
Användarvisningsbild
av Strebern
LazerHawke skrev:
Strebern skrev:
LazerHawke skrev:
vilken soppa kör du?
fattar inte att vissa inte känner skillnad jag känner skillnad det är en helt annan bil och jo soppan har betydelse ju högre oktan ju mer prestanda får du ut.. säger ju sig självt...

läste på polestars sida till och med
Oktanet betyder bara nåt om programmet ändrar sig.
Har kört på både 98 och 99 (Shell) tidigare, otrimmat = ingen skillnad, på trimmat = marginell skillnad. Någon hobbyprofessor kan säkert meddela oss exakt hur mycket fortare 0-100 en bil går med 98 kontra 95. Vad gäller diesel så är det väl mer eller mindre kompost i de olika sorterna, så de gör väl varken till eller från? Det är ju tyvärr även kompost i bensin nu för tiden, bensin ruttnar den med nu för tiden tyvärr.

Kan tillägga att jag hade en fabriksny 320d med Promotechdosa, den lovade massa hästar o så, men det blev lite antiklimax, den klippte och hade sig (fick även turboras, om det berodde på trimmet tror jag dock ej), slutade med att jag körde utan, mycket behagligare, boxen var för osofistikerad (den hade ingen potentiometer utan skulle vara en "schysst" box)
Senast redigerad av 1 Strebern, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank

läste på polestars sida till och med[/quote]

Beror ju på vad man kommer ifrån och vad man valt för trimleverantör, att köra polestar i en D5a är ju rätt meningslöst, men de som kört polestar i en D3a lär ju tappa hakan, sedan beror det ochså på vilken bilmodell vi pratar om, en V60D4a awd el VEA är ju rätt pigg som den är, en XC60 D4a awd är ju trött som röven, jag chippade ganska omgånde till 245/500 och skillnaden är som natt och dag.

Och soppan har ingen betydelse.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjä[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]

Gå in i Inställningar, My Car och sen f[…]