Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av haxpet
Hej

Jag tycker att min V70 niger vid last.
Så fort jag lastat lite så känns det som att bilen släpar baken i gatan. Går man ut och tittar så ser man inte någon större skillnad, men inuti så känns det ganksa rejält.
Jag har ingen nivåreglering.
Hur mycket skulle det kosta att byta? Och är det enbart bakre stötdämparna man måste byta?
Användarvisningsbild
av greeeken
Beror på vad du vill byta o vart du gör jobbet.
Gör du det själv?

Stötdämpare kostar väll allt från 800 till 1500 st
av Addekarlsson
Räkna med mellan 5000 och 7000 kr bara för dämparna på nivomater. Dom är svindyra. Sen skiljer väl även fjädrarna, så dom får du nog oxå byta i samma veva.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Nexus
haxpet skrev:Hej

Jag tycker att min V70 niger vid last.
Så fort jag lastat lite så känns det som att bilen släpar baken i gatan. Går man ut och tittar så ser man inte någon större skillnad, men inuti så känns det ganksa rejält.
Jag har ingen nivåreglering.
Hur mycket skulle det kosta att byta? Och är det enbart bakre stötdämparna man måste byta?
Du är inte ensam om att ha en v70 som niger vid last. Tycker inte det behövs mycket last för att den ska hänga där bak. har volvo satt på för klena orginal fjädrar???
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Jag skulle precis säga tvärt om. Min volvo står stolt upp även med rejält med last och såvitt jag vet har jag inte nån nivåreglering.

Underligt

Tomas (V70 2.4T-01)
Användarvisningsbild
av Nexus
farmerswalk skrev:Jag skulle precis säga tvärt om. Min volvo står stolt upp även med rejält med last och såvitt jag vet har jag inte nån nivåreglering.

Underligt

Tomas (V70 2.4T-01)
:oops: opps jag var visst på fel forum. jag har ju gamla v70:in :roll:
av haxpet
farmerswalk skrev:Jag skulle precis säga tvärt om. Min volvo står stolt upp även med rejält med last och såvitt jag vet har jag inte nån nivåreglering.

Underligt

Tomas (V70 2.4T-01)
Utifrån så syns det inte myckt när man lastar (har kört en del kakel och klinkers när jag byggde hus), men när jag sätter mej i bilen så känns det som den skulle släpa i där bak. Så känslan är att bilen skulle gå med stänkskydden i marken (har inte stänkskydd, men det känns så :wink: )
Men utifrån så är det ingen fara.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]