Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:Ja det är som sagt både för och nackdelar med sänkt bil.
i mitt fall överväger dom få nackdelarna, alla fördelarna med sänkt, så me like, mucho like :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
i mitt fall överväger dom få nackdelarna, alla fördelarna med sänkt, så me like, mucho like :P
Ja vet faktiskt inte själv hur jag ska göra på min bil, tycker att det är alldeles för mycket pengar att lägga ut. Så det blir väl fram med rondellen och kappa något varv på fjädrarna :mrgreen:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jaha nu har jag varit igång igen och klantat till det :oops: (S) (S) (S) blir så trött på mig själv. Spolade av bilen idag för att få bort dam och allt sånt, när jag är klar och hänger tillbaka högtrycksslangen så ser jag att rutan VB är öppen :shock: :shock: :shock: F-n och eftersom att det var halv mörkt ute så såg jag aldrig att rutan var nere, nu var den nere ungefär 5 cm men det räckte för att dränka hela kupén bak i vatten :cry: :cry: nu vart det ju som tur var inte genom blött men fuktigt blev det.

Så jag har spenderat en 30 minuter på att köra omkring här på öa med fullt påslagen värme för att vattnet skulle torka upp och som tur var så gjorde det det.
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:
garinge skrev:
Ja vet faktiskt inte själv hur jag ska göra på min bil, tycker att det är alldeles för mycket pengar att lägga ut. Så det blir väl fram med rondellen och kappa något varv på fjädrarna :mrgreen:
jo det är inte gratis och få den närmare marken, kapa varv på fjädrarna du, bonnasänkning ;)

fyfan otur att du missade att rutan var nere, men tur det inte blev värre än det lilla, jag har alltid tagit för vana att dra ett varv i alla rutknappar bara för att, så man inte ska lyckas fylla bilen med vatten.. :P
har du kollat så det inte är en sjö under sätena? :)

du får sluta försöka döda bilen, först "hjärn"skakning av potthål, sen dränkning, vad händer härnäst, bananer i avgaspipan och strypning? :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:haha :lol: Du kanske ska låta bilen vara några dagar innan du totalskrotar den... först massa potthål, och nu dränker du stackarn :lol:
Det är ju en Volvo den dör inte av lite vatten :wink: ska faktiskt bort nu över helgen så då får bilen stå hemma och ta igen sig :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
jo det är inte gratis och få den närmare marken, kapa varv på fjädrarna du, bonnasänkning ;)

fyfan otur att du missade att rutan var nere, men tur det inte blev värre än det lilla, jag har alltid tagit för vana att dra ett varv i alla rutknappar bara för att, så man inte ska lyckas fylla bilen med vatten.. :P
har du kollat så det inte är en sjö under sätena? :)

du får sluta försöka döda bilen, först "hjärn"skakning av potthål, sen dränkning, vad händer härnäst, bananer i avgaspipan och strypning? :P
Ja jag drog upp VF och HF ruta men jag glömde bort att kolla bak ifall någon ruta var nere :oops:
Nej jag har inte kolla det, men det var ju bara en snabb avspolning med högtrycken så det blev inte så jätte blött, men ska iaf ta en koll idag :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Nej det var klantigt av mig :oops: men det vart ingen större skada, allt hade torkat under natten.
  • 1
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 252

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]