- fre 15 jul 2016, 07:18
#1093431
Hej till er
Först vill jag tacka alla er som hjälpte mig sist med mina problem så att bilen rullar fortfarande. Stor tack.
Nu till problemet, för ett tag sen började bilen en v40 från 97 med 14500 mil låta som traktor vid körning, jag visste att det får jag inte bara gissa så jag körde direkt till en verkstad (mindre verkstad med massa Habibi om ni förstår) de var säker att katalysator var slut, eftersom den var lite dyrt så tog vi en begagnad för 3 pap, när de gjorde jobbet efter en halvtimme började den lambdasonden lampa att lysa, ringde de och körde tillbaka, de slocknade felet men var osäkra på att den skulle försvinna totalt. Och det lyste igen efter några minuter, då körde jag tillbaka och de utan att se den igen vill chansa på att byta lambdasonden fram för att börja med och bak om det inte hjälper, totalt andra 3 pap, frågan är kan jag byta själv den med en biltema grej mycket billigare, men varför händer detta precis vid katalysatorn byte? Är katalysatorn paj också? Har lambdasonden gått sönder vid katalysatorn byte? Hur går det vid besiktningen? Ska jag be dem att fixa min bil? Det var de som skapade problemet med den begagnade katalysatorn tycker jag fast jag som inte ville betala en ny. Era svar uppskattas från hjärtat.
P.s. När jag lämnat bilen i garaget märkte att en positions lampa den inne i strålkastaren lyste själv fast bilen var parkerat och strömlöst, kunde inte göra något så kopplade bort lampan, vad gör man då?
Först vill jag tacka alla er som hjälpte mig sist med mina problem så att bilen rullar fortfarande. Stor tack.
Nu till problemet, för ett tag sen började bilen en v40 från 97 med 14500 mil låta som traktor vid körning, jag visste att det får jag inte bara gissa så jag körde direkt till en verkstad (mindre verkstad med massa Habibi om ni förstår) de var säker att katalysator var slut, eftersom den var lite dyrt så tog vi en begagnad för 3 pap, när de gjorde jobbet efter en halvtimme började den lambdasonden lampa att lysa, ringde de och körde tillbaka, de slocknade felet men var osäkra på att den skulle försvinna totalt. Och det lyste igen efter några minuter, då körde jag tillbaka och de utan att se den igen vill chansa på att byta lambdasonden fram för att börja med och bak om det inte hjälper, totalt andra 3 pap, frågan är kan jag byta själv den med en biltema grej mycket billigare, men varför händer detta precis vid katalysatorn byte? Är katalysatorn paj också? Har lambdasonden gått sönder vid katalysatorn byte? Hur går det vid besiktningen? Ska jag be dem att fixa min bil? Det var de som skapade problemet med den begagnade katalysatorn tycker jag fast jag som inte ville betala en ny. Era svar uppskattas från hjärtat.
P.s. När jag lämnat bilen i garaget märkte att en positions lampa den inne i strålkastaren lyste själv fast bilen var parkerat och strömlöst, kunde inte göra något så kopplade bort lampan, vad gör man då?