Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Kopplade in tfn i usb. Den började ladda,men i displayen står det usb oläsbar. Tänkte köra Spotify.
Senast redigerad av 1 snepo, redigerad totalt 0 gånger.
av Schmoyoho
USB = USB-minne. Går att spela om du har iPhone/iPod och väljer iPod på stereon. Ska finnas bland AUX/USB på mode-knappen, annars har du inte iPod-integration.
Användarvisningsbild
av snepo
Schmoyoho skrev:USB = USB-minne. Går att spela om du har iPhone/iPod och väljer iPod på stereon. Ska finnas bland AUX/USB på mode-knappen, annars har du inte iPod-integration.
nej tror inte jag har det. Kan man spela upp,om jag kopplar auxsladd. Från tfn till bilen istället?
Användarvisningsbild
av apersson850
Att köra låtar från telefonen (vilken som helst) fungerar via Bluetooth. Men det kom nog 2012, tror jag.
Användarvisningsbild
av snepo
apersson850 skrev:Att köra låtar från telefonen (vilken som helst) fungerar via Bluetooth. Men det kom nog 2012, tror jag.
Okey så usb:en i min har bara ström,typ för laddning. Men via aux borde det gå
av Mhult
Jag har för mig, att det måste ligga en Mp3 låt i telefonens minne. För att bilen ska förstå att det är en källa för ljud.
Användarvisningsbild
av snepo
Mhult skrev:Jag har för mig, att det måste ligga en Mp3 låt i telefonens minne. För att bilen ska förstå att det är en källa för ljud.
Okey alltså inte på Spotify,utan i telefon
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, det går att köra låtar från ett USB-minne. Ska de köras från telefonen måste de då ligga som filer i telefonen, så den ser ut som ett spelbart USB-minne. Annars är det AD2P via Bluetooth som gäller.
Användarvisningsbild
av snepo
apersson850 skrev:Ja, det går att köra låtar från ett USB-minne. Ska de köras från telefonen måste de då ligga som filer i telefonen, så den ser ut som ett spelbart USB-minne. Annars är det AD2P via Bluetooth som gäller.
Ska göra ett försök imorgon
av Schmoyoho
Aux går utmärkt. Om det står iPod bland alternativen på skärmen när du trycker på Mode så har du det.

mhult: Beror på hur telefonen kommunicerar via USB. Min gamla Sony Ericsson jag hade för snart tio år sen agerade typ som ett USB-minne vid inkoppling och hade förmodligen gått att spela via USB-porten utan iPod-integration.

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]