Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Lusigt.. Biltemas 10års-garanti-verktyg är ju riktigt bra annars :)
Men visst, deras billigaste satser - likväl billiga satser vartsomhelst ifrån - är ju gjorda av tenn eller nått liknande skräp. Dom tål ingenting :)
Har provat deras större satser och dyrare men nej jag är inte nöjd med dom alls.
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev: Jo jag har att det mesta med mig men när det gäller til att lossa på spärra som sitter en bit in och det är trångt så är det inget bra verktyg jag använder, dvs skaftet är alldeles för tjock så man kommer aldrig åt spärrarna. Jo väl utrustad är jag med verktyg har alltid med mig min verktygsväska som innehåller strax runt 140 verktyg och gissa vad, det är INTE Biltemaoriginal denna gången :) har ingen bra erfarenhet av Biltemas verktyg jag tycker bara att dom ställer till med problem så som att skruv skallarna blir runda.
Yes jag vet, därför jag använda en smal plattmejsel som har 10-15cm till skaftet så den nådde bra in :)
åfan, det var inte lite grejer i den väskan, då är du bra förberedd :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
DayDreamer skrev: Jo jag har att det mesta med mig men när det gäller til att lossa på spärra som sitter en bit in och det är trångt så är det inget bra verktyg jag använder, dvs skaftet är alldeles för tjock så man kommer aldrig åt spärrarna. Jo väl utrustad är jag med verktyg har alltid med mig min verktygsväska som innehåller strax runt 140 verktyg och gissa vad, det är INTE Biltemaoriginal denna gången :) har ingen bra erfarenhet av Biltemas verktyg jag tycker bara att dom ställer till med problem så som att skruv skallarna blir runda.
Yes jag vet, därför jag använda en smal plattmejsel som har 10-15cm till skaftet så den nådde bra in :)
åfan, det var inte lite grejer i den väskan, då är du bra förberedd :P
Ja det enda som jag brukar ta med mig extra är en avbitare och polygrip då inte detta är med i verktygssatsen.
av Tette
Här vart det värsta vertygs diskussionen :lol: Jag är i början av min verktygslåda så jag brukar köpa grejer på Biltema/Jula/Swedol/Classes allteftersom jag behöver dem. Mitt bästa köp måste vara Cocraft T25 mejseln jag köpte på Classes för hundra år sen. Med en T25 och ett fiskben känns det som man kan skruva isär hela bilen :wink:

Nåväl, lovade liten uppdatering angående backspeglarna idag.. Måste erkänna att jag klantat mig rejält. Alltså big time. Inget som gått sönder eller så mest att jag blivit lite ha-galen...

Började bytet som sagt och demonterade dörrsidan (2 T25 bakom handtaget samt ett gäng clips runt om) Tog isär kontaktstycket till backspegeln och hängde av dörrsidan. Skruvar lös backspegeln och ska precis börja skruva dit den "nya". Vad märker jag - jo att S80 backspeglar och S60/V70 har olika fötter... Så det var bara att skruva tillbaka allting och nu står jag med ett par oanvändbara S80 backspeglar med elvärme, el infällbara samt markbelysning med led. Någon som vill köpa?
Bilagor
backspegel2.jpg
backspegel2.jpg (38.08 KiB) Visad 1452 gånger
dörrsida2.jpg
dörrsida2.jpg (52.53 KiB) Visad 1454 gånger
Användarvisningsbild
av garinge
gah vad tråkigt att höra :/

surt när man har fel grejer och upptäcker det när man skruvat ner massor och blir snopen... :/

hände mig när jag bytte bussningar i krängningshämmarstaget på impalan, låg under och meckade, såg knappt, ena handen upp genom ett hål för att försöka hålla emot muttern medans jag låg med spärrskaft framför fejset och skulle samverka det båda, när jag väl fått loss bultarna/muttrarna och lyckats bryta loss gamla söndertorkade bussningarna, så märker jag att dom nya jag har, är fel... helt fel.. way fel... så kändes ruttet att behöva skruva tillbaka med gamla prylarna, gav fan i det.. lät bilen stå tills jag fick hem nya polybussningarna från ebay, och skruvade dit, men sjukt snopet det kändes, då är man tur att man låg hemmavid på marken och inte nere på en GDS hall och behövde skruva ihop för att köra 1,5mil hem... =)

Du får väl lägga ut en säljes annons här på forumet, eller http://www.svxc.se, dom blir nog sålda ska du se =)
av Tette
jo ska lägga ut en säljes.. Man känner sig ju en smula dum som inte kollat sånt innan, jag har ju haft mer än 6 månader på mig lixom...

Det där med gds hallen känner jag igen. Försöker göra så lite som möjligt i hallarna just för att skiter det sig - ja då skiter det sig ordentligt. Skulle t.ex aldrig gå lös med högtrycken i motorutrymmet och sen startar den inte när man ska ut :o

Nu är ju bara frågan - ska man gå på ett par facelift speglar (de utan blinkers för att göra livet lite lättare) eller köra på elefantöronen?
Användarvisningsbild
av garinge
Tette skrev:jo ska lägga ut en säljes.. Man känner sig ju en smula dum som inte kollat sånt innan, jag har ju haft mer än 6 månader på mig lixom...

Det där med gds hallen känner jag igen. Försöker göra så lite som möjligt i hallarna just för att skiter det sig - ja då skiter det sig ordentligt. Skulle t.ex aldrig gå lös med högtrycken i motorutrymmet och sen startar den inte när man ska ut :o

Nu är ju bara frågan - ska man gå på ett par facelift speglar (de utan blinkers för att göra livet lite lättare) eller köra på elefantöronen?
hoppas du åtminstonde får tillbaka det du köpte dom för :)
vaaa, du har inte ens jämfört eller undersökt om dom passade och du haft ett halvår på dig? jag hade nog försökt byta dom inom en vecka om inte samma dag :P

Mjo det är samma här, undviker saker man kanske blir ståendes för, lämnar bort jobb som att lufta bromsar, motortvätt, osv, för vem vill bli ståendes... :P på min gamla v70 så lät jag mekonomen lufta och tur det för dom drog av nippeln, och fick borra upp, sätta i en annan nippel och sånt jox, tur dom stod för det hehe ;)

Jadu det är en bra fråga, vad göra, vad göra.. jag har facelift speglar på min, passar bra tycker jag, dock saknar jag både markbelysning och blinkers, så blir kanske ett framtida jobb att slänga dit ett par med dom sakerna, än så länge funkar mina nuvarande ;)

Vad menar du med elefantöronen.. original? :P
av Tette
garinge skrev:
Tette skrev:jo ska lägga ut en säljes.. Man känner sig ju en smula dum som inte kollat sånt innan, jag har ju haft mer än 6 månader på mig lixom...

hoppas du åtminstonde får tillbaka det du köpte dom för :)
vaaa, du har inte ens jämfört eller undersökt om dom passade och du haft ett halvår på dig? jag hade nog försökt byta dom inom en vecka om inte samma dag :P

Mjo det är samma här, undviker saker man kanske blir ståendes för, lämnar bort jobb som att lufta bromsar, motortvätt, osv, för vem vill bli ståendes... :P på min gamla v70 så lät jag mekonomen lufta och tur det för dom drog av nippeln, och fick borra upp, sätta i en annan nippel och sånt jox, tur dom stod för det hehe ;)

Jadu det är en bra fråga, vad göra, vad göra.. jag har facelift speglar på min, passar bra tycker jag, dock saknar jag både markbelysning och blinkers, så blir kanske ett framtida jobb att slänga dit ett par med dom sakerna, än så länge funkar mina nuvarande ;)

Vad menar du med elefantöronen.. original? :P
Tja, jag är ju lite av en samlare och då jag inte har garage så är det lätt att dra ut på saker.. Lite dåligt väder, blåser för mycket, regn i luften. :wink: Sen är jag nog lite lat av mig också.

Elefantöronen - de stora backspeglarna som sitter på 00-03 bilarna (dvs org på min). Är ganska sugen på ett par facelift nu när det sket sig. De med inbyggd blinkers passar inte då det saknas kablar samt att de nya bilarna (2007) pratar ett annat blinkersspråk än våra årsmodeller. Ska jag byta så ska det vara med markbelysning och elinfällbara iallafall, annars kan det vara.
Användarvisningsbild
av garinge
Tette skrev: Tja, jag är ju lite av en samlare och då jag inte har garage så är det lätt att dra ut på saker.. Lite dåligt väder, blåser för mycket, regn i luften. :wink: Sen är jag nog lite lat av mig också.

Elefantöronen - de stora backspeglarna som sitter på 00-03 bilarna (dvs org på min). Är ganska sugen på ett par facelift nu när det sket sig. De med inbyggd blinkers passar inte då det saknas kablar samt att de nya bilarna (2007) pratar ett annat blinkersspråk än våra årsmodeller. Ska jag byta så ska det vara med markbelysning och elinfällbara iallafall, annars kan det vara.
så kan det vara, har dock inge garage jag heller, bara ett biltält till chevan, så när jag gör saker är det på tomten under bar himmel :)
hehe, vad är det man säger, ursäkter finnes det många av ;) men vet vad du menar, dock har jag varit way för rastlös på sistonde när man varit sjukskriven i 9mån hittils, jäkla cancer och tjocktarm som sprack, så bara gå hemma och vänta på bättre tider suger, då hittar man alltid något att göra för att sysselsätta sig, är van att köra tradare 12tim om dagen 5dagar i veckan, så är sjukskrivning hemskt.. :(

aaaah, då är jag med, är glad att slippa dom stora, facelift är snygga =) klart du ska skaffa facelift, men se till att det passar v70 bara ;)
och säger som du med, ska jag byta från mina så ska dom ha markbelysning och fällbara.. :)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 47

Det var ju det jag sa. Vissa ser bara problem. D[…]

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]