Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Cox skrev:Varför ser ju bara larvigt ut på en XC70
Kriegarns ser ju grymt cool ut med 20/tummare tycker jag.

Bild
av Cox
Håller tyvärr inte med
Jag anser att lågprofil med tillhörande fläskfälgar inte hör hemma på en XC. Fälgarna är snygga det är vi överens om
Användarvisningsbild
av Kriegarn
Jag vet att vi har olika åsikter om utseendet. Men kan nån självutnämnd expert säga nåt om 255/40 passar utan att ta i? Jag har ju 255/35 nu men kan komma över en uppsättning pirelli i 40-profil ganska billigt...det ser ut att vara plats kvar nu.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kriegarn skrev:Jag vet att vi har olika åsikter om utseendet. Men kan nån självutnämnd expert säga nåt om 255/40 passar utan att ta i? Jag har ju 255/35 nu men kan komma över en uppsättning pirelli i 40-profil ganska billigt...det ser ut att vara plats kvar nu.
Bredden är ju samma, men radien 13 mm större. Så om du vrider ratten max och kollar mellan däcket och innerskärmen bakåt och frammåt så ser du ju om du har 13 mm tillgodo.
av Kajack
Takker for svar folkens!
Kommer til å bestille 245x50x18 til bilen.
Skal dele mine erfaringer når dekkene er testet på bilen.
Lurer på å ta en hjulstillingskontroll på bilen først.
Synes den er "unormal" på styringen.
Bilen er 2012 modell,kjørt 108000 km.
Användarvisningsbild
av Kriegarn
VolvoB20 skrev:
Kriegarn skrev:Jag vet att vi har olika åsikter om utseendet. Men kan nån självutnämnd expert säga nåt om 255/40 passar utan att ta i? Jag har ju 255/35 nu men kan komma över en uppsättning pirelli i 40-profil ganska billigt...det ser ut att vara plats kvar nu.
Bredden är ju samma, men radien 13 mm större. Så om du vrider ratten max och kollar mellan däcket och innerskärmen bakåt och frammåt så ser du ju om du har 13 mm tillgodo.

Ok, grejen är ju att det behövs lite för hjulrörelser oxå. Jag kommer nog att gå på 245/40-20 istället.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]