Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Quadiix
Uppdatering: Vi inhandlade helt ny växellådsolja i hopp om att det skulle lösa problemet, dock kände vi att det förmodligen inte var det men värt ett försök var det iaf. 600kr åt ingenting, var ingen märkbar skillnad mellan oljorna när vi bytte. Nästa är att beställa ny koppling och något lager som jag glömt vad det heter men tydligen var lika bra att byta samtidigt. Vi = jag och farsan.

Mvh
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Quadiix skrev:Uppdatering: Vi inhandlade helt ny växellådsolja i hopp om att det skulle lösa problemet, dock kände vi att det förmodligen inte var det men värt ett försök var det iaf. 600kr åt ingenting, var ingen märkbar skillnad mellan oljorna när vi bytte. Nästa är att beställa ny koppling och något lager som jag glömt vad det heter men tydligen var lika bra att byta samtidigt. Vi = jag och farsan.

Mvh
Se det positiva nu vet du iaf att det är ny och fräsch olja i växellådan :)
Antagligen urtrampningslager du menar :)
Glöm inte bort att byta packboxen också :) den kostar inte mer än 80 kr och det är bara dumsnålt att inte byta den när du nu ändå river ner växellådan.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Precis, glöm inte packboxen... Kan aldrig sägas nog ofta... Du vill INTE att packboxen börjar läcka efter att nyss haft ner lådan och bytt koppling osv. Dels för att oljeläckage inte är kul oavsett, dels pga. det kopiösa jobbet som krävs för att byta den, och dels för att det kan sabba den nya kopplingen så du måste köpa ny, IGEN.
av Quadiix
Lucif3r skrev:Precis, glöm inte packboxen... Kan aldrig sägas nog ofta... Du vill INTE att packboxen börjar läcka efter att nyss haft ner lådan och bytt koppling osv. Dels för att oljeläckage inte är kul oavsett, dels pga. det kopiösa jobbet som krävs för att byta den, och dels för att det kan sabba den nya kopplingen så du måste köpa ny, IGEN.
Precis det var den jag menade. Något annat som bör bytas också samtidigt?
244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]

C30 D2 Bult till remskiva gått av

Grattis! Du kommer visare ur denna upplevelsen &au[…]

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.