- tis 12 jul 2016, 17:18
#1092742
Fanskapet startar inte.. :-(O)
Det började en morgon då jag sätter mig i bilen, startar, den varvar upp för att sedan tappa varvet och dö. Sedan dess startar den inte.
Startmotorn drar runt men bilen tänder inte.
Batteriet är bytt.
Bränslefilter är bytt.
Efter att ha tömt bryggan på soppa via serviceventilen kommer där ny soppa efter startförsök. Bränslepump bör då vara okej..?
Tändstift känns ologiskt då den startade och sedan dog. Alla stift blir ju inte dåliga direkt? Har inget verktyg för det nu, därför jag inte kollat detta.
Vad, i hela helvete, kan jag mer göra innan jag får vantarna på en felkodsavläsare?
Alla tips som är det minsta relevanta uppskattas! Anta att jag är dum i huvudet och ge även det mest självklara tipsen.
Volvo V40, 2,0-Turbomotor, 1998 års modell.
Det började en morgon då jag sätter mig i bilen, startar, den varvar upp för att sedan tappa varvet och dö. Sedan dess startar den inte.
Startmotorn drar runt men bilen tänder inte.
Batteriet är bytt.
Bränslefilter är bytt.
Efter att ha tömt bryggan på soppa via serviceventilen kommer där ny soppa efter startförsök. Bränslepump bör då vara okej..?
Tändstift känns ologiskt då den startade och sedan dog. Alla stift blir ju inte dåliga direkt? Har inget verktyg för det nu, därför jag inte kollat detta.
Vad, i hela helvete, kan jag mer göra innan jag får vantarna på en felkodsavläsare?
Alla tips som är det minsta relevanta uppskattas! Anta att jag är dum i huvudet och ge även det mest självklara tipsen.
Volvo V40, 2,0-Turbomotor, 1998 års modell.