Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Guzze66
Glömde berätta att innan jag satte dit t-kopplingen så hände det ibland att lådan spelade mej ett spratt och inte växlade bra när jag ville testa ordentligt, känt fel? Eller ngt jag bör tita på
Användarvisningsbild
av White
Guzze66 skrev:Skönt att höra,, åker o köper i morgon,, var är det bäst att köpa och vad heter slangen jag klippte av? Tack för alla tips och råd,, jag lär nog fråga om en hel del då jag inte kan mkt om bilar, hoppas ni står ut:)
Jag kör med armerad bränsleslang till WG-klockan på min, då håller den garanterat.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Guzze66 skrev:Vad är det för mått på slangen? Någon som vet?
Det är bara att ta ett skjutmått och mäta den invändiga diametern, sen tar du en tumstock och mäter hur långslangen är, men du klarar dig säkert gott och väl på 2 meter slang :)
av Guzze66
Fan jag är så otroligt dålig på att meka, är det svårt att byta slang? Jag ser ju inte ens var den sitter i anda änden :(, måste jag kryps under bilen och vilka verktyg behöver jag? Ska åka till någon verkstad i dag onsdag o köpa slang, var på volvo igår och försökte förklara för han i kunndtjänst vilken slang det var och vad den gjorde och att den var gulmarkerad och satt ihop med två andra slangar som var röd o grönmarkerade men han hade ingen aning vad jag pratade om och sa att det kan inte vara orginal? Men det är det väl? Varifrån och till går den slangen jag klippte? Återigen tacksam för era svar
av benka1
Från wastegate ventilens vauccumklocka(turbon) till magnetventilen som sitter på baksidan av luft burken.
jäkligt trångt nere vid turbon att komma åtom inte du skruvar lös tryckrör mm.
Sen är väl färgerna på slangarna röd,gul,blå så är det på min t4-98 iaf..
av Guzze66
Jätte tack,,, verkar dock svårt för mej att byta själv,, finns det inget annat jag kan göra för att få det tätt? Tex någon koppling jag kan sätta i? Var finns dom isf?

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]