- sön 10 jul 2016, 22:14
När jag läste just ditt inlägg tänkte jag att jag bara Måste ta reda på när exakt jag för sista gången var på Rostskyddsmetoder. Jag rotade fram gamla almanackor, och det visade sig vara 2009!
Förmodligen var då den nya Bottenplattan på V70:n satt under lupp, det var den Thomas pratade om och som han ansåg visade sig inte riktigt motsvara den tidigare. Så, fel av mig där och mitt urusla minne - det var inte bottenplattan från 2003 utan 2009.
andersuw skrev:Det är ju ingen som begär att det man säger här skall vägas på guldvåg. Däremot får man förstås vara beredd på att det man säger blir ifrågasatt, särskilt om det man säger inte är särskilt välgrundat och andra har bättre belägg för sina påståenden. Som jag ser det är det en särskild poäng med forum av detta slag att det finns möjlighet att genom diskussion komma fram till mer hållbara ståndpunkter än dem var och en av oss kan komma fram till genom att rota runt på egen hand.TACK för kloka svar - både när det gäller forum och bottenplatta!
När det gäller detta med bottenplattan handlar det sannolikt om ett missförstånd i något led. V70 -02 är säkert inte den sista årsmodellen med "svensk" bottenplatta. Det är säkert samma bottenplatta tills dess V70N slutade tillverkas med årsmodell 2008. Däremot har den nya modellgeneration, designad under Fords ägarskap, som började tillverkas samma modellår förstås en annan bottenplatta. Det är också fullt tänkbart att den bottenplattan är mer rostkänslig och/eller sämre rostskyddad än den på V70N.
När jag läste just ditt inlägg tänkte jag att jag bara Måste ta reda på när exakt jag för sista gången var på Rostskyddsmetoder. Jag rotade fram gamla almanackor, och det visade sig vara 2009!
Förmodligen var då den nya Bottenplattan på V70:n satt under lupp, det var den Thomas pratade om och som han ansåg visade sig inte riktigt motsvara den tidigare. Så, fel av mig där och mitt urusla minne - det var inte bottenplattan från 2003 utan 2009.
Senast redigerad av 2 snucke62a, redigerad totalt 0 gång.